A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint még rengeteg erő lakozik az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellben, és a következő versenyeken érkező újításaikkal még nagyobb erőt képviselhetnek a mezőnyben.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint még rengeteg erő lakozik az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellben, és a következő versenyeken érkező újításaikkal még nagyobb erőt képviselhetnek a mezőnyben.
Annak ellenére, hogy az energiaital-gyárosok a szezon harmadik állomásának helyet adó Kínai Nagydíjon megszerezték első futamgyőzelmüket a Forma-1-ben, Horner szerint még nem adtak ki magukból mindent, és ennél sokkal többre lesznek képesek a szezon hátralévő részében, amint pályára tudják vinni legújabb fejlesztéseiket, köztük a korábban sokak által vitatott, ám az FIA által szabályosnak minősített duplafedelű diffúzort.
“Úgy gondolom, hogy egy kiváló autónk van” – mondta a szakember. “Még rengeteg újítás érkezik, nem is beszélve a duplafedelű diffúzorról, amitől szintén sokat várunk. Szóval még nagyon korai fázisban vagyunk, de már vizes és száraz pályán egyaránt bizonyítottuk, hogy milyen potenciál van bennünk.”
Horner azt is elmondta, hogy véleménye szerint Sebastian Vettel megszerezhette volna pályafutása harmadik, és csapata második futamgyőzelmét a hétvégi Bahreini Nagydíjon, ha nem ragad be Lewis Hamilton mögé az első etapban, mert tartani tudta volna a tempót az első helyen befutó Jenson Buttonnal.
“Ha megnézzük a verseny forgatókönyvét, akkor kitűnik, hogy követni tudtuk volna Jensont, és minden etapban három-négy körrel tovább kint maradtunk, így szerintem a kiállások után elé kerülhettünk volna. Azonban nagyon nehéz volt másokat követni, teljesen leamortizálta a gumikat” – magyarázta a szakember.
Bár riválisaik a hírek szerint már a következő futamon bevetik, a Red Bull Racing még nem készült el új diffúzorával, ugyanis az RB5 különleges hátsó felfüggesztése miatt időbe telik, míg alkalmassá teszik az autót annak befogadására.
A csapat technikai igazgatója, Adrian Newey nemrég azt mondta, hogy reálisan látva, legkorábban a Monacói Nagydíjon vihetik pályára az új eszközt, ami jóval nagyobb leszorító erőt generál a hátsó tengelyen, ezzel javítva a tapadáson.