A Red Bull még vizsgálja a felülvizsgálat lehetőségeit, 550 milliós a kár - F1VILÁG.HU

A Red Bull még vizsgálja a felülvizsgálat lehetőségeit, 550 milliós a kár

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapata továbbra is vizsgálja annak lehetőségét, hogy a Brit Nagydíjon történt baleset felülvizsgálatát kéri a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 16: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 16, 2021 in Northampton, England. (Photo by Michael Regan/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok ifjú versenyzője, Max Verstappen a pole-ból vághatott neki a vasárnapi versenynek, ám már az első körben kiesett, miután összeütközött Lewis Hamiltonnal.

A két versenyző a Copse nevű gyors jobbosban akaszkodott össze: Hamilton folytatni tudta a futamot, Verstappen viszont nagy sebességgel a gumifalnak ütközött. Bár karcolásokkal megúszta, a történtek után további vizsgálatokra kórházba kellett szállítani.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, továbbra is vizsgálják, hogy tudnák-e valamilyen úton-módon a baleset felülvizsgálatát kérni a szövetségtől.

„Nem titok, hogy akkor úgy éreztük – és még mindig ez a helyzet –, hogy Lewis olcsón megúszott egy ilyen típusú incidenst” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke.

„A baleset súlyossága és az enyhe büntetés miatt megvizsgálunk minden adatot, és jogunkban áll felülvizsgálatot kérni. Ezért továbbra is vizsgáljuk a bizonyítékokat, és fontolgatunk mindenféle sportszakmai lehetőséget.”

Horner elárulta, a Red Bullnak mintegy 1,8 millió dolláros, azaz közel 550 millió forintos kára keletkezett, ami komoly hatással lehet a csapat fejlesztéseire a szezon további részében.

„Az egyik lényeges tényező a költségplafon. Ez a baleset mintegy 1,8 millió dollárba került nekünk, és egy ilyen ütközés óriási következményekkel jár a költségplafon idején.”

HAMILTON VOLT AZ AGRESSZOR

A Red Bull csapatfőnöke beszélt arról is, véleménye szerint a vasárnapi baleset nem azért következett be, mert Max Verstappen agresszíven védekezett, hanem azért, mert Lewis Hamilton volt az „agresszor”.

„Szeretnék reagálni néhány véleményre is, amit Toto fogalmazott meg. Ő azt mondta, hogy az általunk megformált vélemény, miszerint Hamilton okozta a balesetet, „túl személyeskedő” volt. Szeretném világossá tenni a dolgot. Ez egy pályán történt baleset volt, melyben a világ legjobb versenyzői közül kettő volt érintett.”

Hirdetés

„És amikor az egyik versenyző kórházba kerül, sérülései pedig nem egyértelműek, az autód pedig totálkáros, és a versenybírók megbüntetik azt a pilótát, akit vétkesnek találtak, természetes dolog, hogy az érzelmek is szerepet játszanak minden érintett számára, függetlenül attól, hogy sértettnek vagy győztesnek érzi-e magát. Én is úgy éreztem, hogy a narratíva, miszerint Max „túlságosan agresszív volt”, megalapozatlan volt.”

„Elég csak megnézni azt a tényt, hogy Maxnak zéró büntetőpontja van, és az elmúlt években nem találták vétkesnek semmiféle pályán történt esetben. Az az agresszív 17 éves újonc Max Verstappen, akire Hamilton utalt, már nem a mai Max Verstappen, mint ahogy Hamilton sem ugyanaz a versenyző, mint aki akkor volt, amikor bemutatkozott a sportban. Természetesen egyikünk sem ismer kompromisszumot a vezetési stílusukban, de mindketten rendkívül tehetséges versenyzők rengeteg tapasztalattal.”

„A valóság az, hogy Hamilton most egy olyan autóval ismerhette meg őt, amely versenyképes, és egyetértek abban, hogy mindkettejüknek tiszteletet kell mutatniuk egymás iránt. De vasárnap Hamilton volt az agresszor.”

AZ A BIZONYOS ÖNFELEDT ÜNNEPLÉS

Horner kifejtette véleményét azzal kapcsolatban is, hogy Lewis Hamilton olyan önfeledten ünnepelte győzelmét hazai közönsége előtt. A Red Bull szerint nincs mentség arra, hogy a Mercedesnél nem kérték meg őt, fogja vissza magát.

„Szintén csalódott vagyok az ünneplés milyensége miatt a baleset fényében. A Mercedes csapata tisztában volt a baleset súlyosságával, köztudott volt, hogy Maxot kórházba szállították további vizsgálatokra. Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy nem informálod a versenyződet a helyzetről, mi több, véded meg őt azzal, hogy visszafogottságot kérsz az ünneplés során, főleg, hogy a baleset eredményeképp őt megbüntették.”

Horner egyébként elárulta, a baleset olyan erejű volt, hogy az 51G-s becsapódás következtében Verstappen ülése is megsérült.

„A Copse egy hihetetlenül gyors kanyar, az egyik leggyorsabb a versenynaptárban. Ha alaposan megnézzük a balesetet, Max szélesebb íven fordult, mint Leclerc, amikor Hamilton megelőzte őt a futamon. Hamilton későn fékezett, és elmérte a kanyart. Olyan sebességgel ment bele, amilyennel esélye sem volt megcsinálni a kanyar csúcspontját. Az íve pedig olyan volt a Copse-ban, hogy képtelenség lett volna számára nem eltalálni Maxot.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!