A holland versenyző óriási előnnyel vezette a spielbergi futamot, nem sokkal a leintés előtt pedig jelezte versenymérnökének, Gianpiero Lambiasének, hogy szeretne kiállni lágy abroncsokért, hogy megfuthassa a verseny leggyorsabb körét, ezáltal pedig bezsebelje a bónuszpontot.
Mérnöke viszont azt felelte, nem éri meg kockáztatni, helyette inkább próbálja meg kerékcsere nélkül megfutni a leggyorsabb kört, hiszen csak néhány századdal van lemaradva a futam addigi legjobb idejétől. Verstappen abroncsai viszont már olyannyira elhasználódtak a végén, hogy erre nem volt lehetősége – a Red Bull pedig végül megengedett neki egy utolsó kerékcserét. A címvédő pedig végül meg is futotta a leggyorsabb kört, így 26 ponttal távozott vasárnap.
A versenyt követően a média képviselőinek, köztük az F1Világ.hu-nak Verstappen azt nyilatkozta, a csapat érthető módon ideges volt egy kicsit, ő viszont úgy érezte, hiba volna, ha nem menne rá a bónuszpontra.
„Nem volt tervben” – mondta a leggyorsabb körrel kapcsolatban a világbajnoki címvédő. „Számomra nem volt rizikós, de a csapat szerintem egy kicsit idegesebb volt.”
„Viszont láttam, mekkora előnyben vagyok, és úgy voltam vele, ’ki kell állnunk, rá akarok menni a leggyorsabb körre’. Amikor az embernek lehetősége adódik erre… És végül így is tettünk.”
Verstappen jelenleg 229 ponttal vezeti az egyéni összetettet, a holland előnye 81 pont saját csapattársával, Sergio Perezzel szemben.