Friss hírek

A Red Bull nem érti, miért gyanakszik motorjára a Mercedes

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner azt mondja, nem érti, a Mercedesnél miért gondolják azt, hogy a Francia Nagydíjon azért voltak ennyire erősek az egyenesekben, mert motorpartnerük, a Honda előrelépéseket tett V6-os erőforrásával.

A múlt vasárnapi versenyen Max Verstappen parádés győzelmet szerzett, ehhez pedig nagyban hozzájárult a Red Bull autóinak lenyűgöző végsebessége is az egyenesekben.

A Red Bull a Paul Ricard versenypályán egy alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal körözött, a Mercedesnél azonban azt gyanították, a motor tekintetében is történt előrelépés.

A Honda ugyanis a Red Bull és az AlphaTauri esetében is bevetette idei második V6-os erőforrásait – melyet a Mercedes már két héttel korábban, Bakuban megtett a Ferrarival egyetemben.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a vasárnapi verseny után újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva úgy fogalmazott: „Óriási előrelépést tettek erőforrásukkal, a második erőforrás bevetésével. És a versenyautójuk is jó, ez nem kétséges.”

A Forma-1 homologizációs szabályai szerint viszont a csapatoknak ugyanazt a specifikációjú erőforrást kell használniuk egész évben, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig állítja, a motorerő tekintetében nem történt előrelépés – habár a friss motorokkal nyilván keményebben lehet nyomni.

„Nincs megengedve, hogy előrelépjünk a motorral. Nem tudom, mire utalt. Azt hiszem, a specifikáció ugyanaz, mint az első erőforrás esetében. Egy jóval kisebb hátsó szárnyat használtunk, ezért volt ennyire erős a végsebességünk az egyenesekben” – mondta Horner.

„Úgy gondolom, a Honda nagyszerű munkát végez, de mi nem látunk hirtelen jelentős motorerő-növekedést.”

A Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe úgy fogalmazott, miközben a Red Bull mindent megtesz azért, hogy javítson versenyautóján, a motorral történt előrelépés legfeljebb a jobb energiamenedzsmentnek volt köszönhető.

„A csapat oldaláról bevetünk új elemeket, szóval tudunk fejlődni minden versenyen. De az erőforrás specifikációja folyamatosan ugyanaz – viszont tanulunk azzal kapcsolatban, hogy milyen energiamenedzsmentet alkalmazzunk minden versenyen” – magyarázta a japán szakember.

„Minden egyes pálya karakterisztikáját megnézzük, és azt gondolom, hogy ez a minannapi munka áll összefüggésben a jelenlegi fejlődéssel.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!