Az osztrák istálló Max Verstappen révén tavaly megnyerte az egyéni bajnokságot, a konstruktőri küzdelemben azonban alulmaradt a Mercedesszel szemben.
A Red Bullnál azt remélik, az új, 2022-es szabályok szerint épülő versenygépük hasonlóképp versenyképes lesz majd, mint a tavalyi modell – az RB18-as kódjelű versenyautóról február 9-én hull majd le a lepel, a prezentációt pedig az F1Világon élőben közvetítjük majd.
A nagycsapatok közül a Red Bull mutatja meg elsőként vadonatúj autóját, sőt, azt rögtön pályára is viszi majd Silverstone-ban. Helmut Marko ugyanakkor elárulta, sok titokról nem fogják lerántani a leplet a prezentáción.
„A prezentáció, ami fontos a rajongóknak és a szponzoroknak, semmi különlegeset nem fog felfedni az autó részleteivel kapcsolatban” – mondta a szakember a német Sport 1 televíziónak.
„Az új autó csak nem sokkal a február 23-i, barcelonai tesztelés előtt lesz kész. Utána pedig tovább fejlesztjük majd, és az első, március 20-i, bahreini versenyre újabb fejlesztési csomaggal érkezünk.”
Miközben a Red Bull tavaly viszonylag hamar elkészült versenyautójával, Marko szerint természetes, hogy idén szeretnének addig dolgozni rajta, amíg csak lehet.
„Tavaly ugyanazok maradtak a szabályok, szóval úgy döntöttünk, hogy az autó már nagyon hamar elkészül a 2021-es idényre. Akkor ez a döntés helyesnek is bizonyult, most viszont épp az ellenkezője van. Mivel újak a szabályok, mindenki a lehető legkésőbb szeretné befejezni – és persze nem akarnak túl korán megmutatni mindent.”