A Red Bull nem sieti el a Toro Rosso eladását

A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateschitz elmondta, semmi esetre sem szeretné elkapkodni a Toro Rosso eladását, mert először mindenképpen meg szeretne győződni arról, hogy a leendő tulajdonos garantálni tudja a faenzai kiscsapat hosszú távú jövőjét.

A Red Bull birodalom feje, Dietrich Mateschitz elmondta, semmi esetre sem szeretné elkapkodni a Toro Rosso eladását, mert először mindenképpen meg szeretne győződni arról, hogy a leendő tulajdonos garantálni tudja a faenzai kiscsapat hosszú távú jövőjét.

Mateschitz a tavalyi év végén szerezte vissza fiókcsapata teljes irányítását, miután a részvények 50%-át birtokló Gerhard Berger úgy döntött, kiszáll a buliból.

Az osztrák szakember döntését azzal indokolta, hogy úgy érezte, a konstrukciók adás-vételének betiltásával, a Red Bull azon lesz, hogy megszabaduljon második csapatától, és csakis az elsőszámú alakulatra koncentráljon.

A Red Bull valóban készen áll eladni második csapatát, de Mateschitz kijelentette, semmi nem sürgeti őket, így csak abban az esetben ad túl csapatán, ha a leendő tulajdonos biztosítani tudja a Toro Rosso hosszú távú jövőjét.

“Semmi nyomás nincs rajtunk, hogy minél előbb eladjuk a csapatot. Ha képbe jön egy potenciális vevő, akkor garantálnia kell azt, hogy az STR-t életben tudja tartani, és ehhez megvan a megfelelő szaktudása, és anyagi háttere” – mondta az osztrák milliárdos a Salzburger Nachrichtennek.

Miközben egyre több hír kap szárnyra, miszerint a jelenlegi gazdasági helyzet miatt újabb csapatok mehetnek tönkre a Forma-1-ben, a Red Bull megerősítette: motorsport programja nincs veszélyben, különösen úgy, hogy a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően jóval kevesebbet kell költenie, mint korábban.

“A költségcsökkentő intézkedések a Forma-1-ben nagyon hasznosak és becsülendőek, hiszen rengeteg pénzt spórolhatunk meg. Két csapat esetében ez a megtakarítás 100 millió euró” – folytatta Mateschitz, aki azt is elmondta, hogy anélkül tudják csökkenteni kiadásaikat, hogy annak bármiféle negatív hatása lenne a cégre nézve.

“Átfogó marketing büdzsénk általában a forgalmunk 30-40%-a, így nagyon könnyen le tudjuk ezt szorítani 25%-ra, és még így is jóval többet költünk külső kommunikációra, mint a legtöbb cég. De ez csak egy lehetőség.”

A Red Bull elsőszámú biznisze, az energiaital kereskedelem kiváló egészségnek örvend, hiszen a tavalyi évben a forgalma 13.2%-os növekedést mutatott, és a cég idén sem vár visszaesést.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS