A Red Bull Racing technikai vezetője, Adrian Newey megerősítette, hogy mind Sebastian Vettel, mind pedig Mark Webber használni fogja az új, duplafedelű diffúzort a hétvégén megrendezésre kerülő Monte-Carlói Nagydíjon.
A Red Bull Racing technikai vezetője, Adrian Newey megerősítette, hogy mind Sebastian Vettel, mind pedig Mark Webber használni fogja az új, duplafedelű diffúzort a hétvégén megrendezésre kerülő Monte-Carlói Nagydíjon.
Az energiaital-gyárosok éjt nappallá téve azon dolgoztak, hogy mielőbb elkészüljenek az új diffúzorral, miután a Fellebbviteli Bíróság a Kínai Nagydíj előtt szabályosnak minősítette a sokáig vitatott elrendezést.
A Red Bull dolga nem volt egyszerű, mert az RB5 különleges hátsó felfüggesztése miatt jóval nehezebb volt áttervezi az autó hátsó részét, és azt alkalmassá tenni az új elem befogadására, mint a többieknek.
Newey azonban megerősítette, hogy mindkét versenyzőjük használni fogja a dupla diffúzort már az első szabadedzéstől kezdve a Monacói Nagydíjon, és az első eredmények alapján döntenek majd arról, hogy maradnak-e az elemnél a hétvége további részében.
“Valóban így van, lesz dupla diffúzorunk. Mindkét autónkra felszereljük, és aztán meglátjuk, miként mennek a dolgok” – mondta Newey az Autosportnak.
“Különböző nyomásérzékelőket fogunk használni, hogy mérni tudjuk a leszorító erőt a ringen, és ha az edzés után kétségeink lesznek, akkor felülvizsgáljuk a dolgot, hogy mihez kezdjünk a hétvége hátralévő részében.”
“Van kockázata annak, hogy mindkét autóra feltesszük, mert nem tudhatjuk biztosan, hogy vajon ugyanúgy viselkedik-e majd a pályán, mint a szélcsatornában? Van-e olyan rejtett mechanikai probléma, ami tönkreteheti az autót? De úgy döntöttünk, kockázatot vállalunk.”
Bár korábban úgy volt, hogy csak az egyik autóra kerül fel az új diffúzor, hogy legyen viszonyítási alap, a csapat végül úgy döntött, biztonsági megfontolásból, mindkét versenyzőjét azzal küldi pályára.
“Amennyiben csak az egyik autónkra szerelnénk fel az új elemet, akkor Murphy törvénye szerint biztosan az végezné a szalagkorlátban az első körben, és akkor semmit nem tanulnánk. Ezért tesszük fel mindkét autónkra” – mondta Newey.
Annak ellenére, hogy a duplafedelű diffúzor használata óriási előnyt jelentett az első versenyeken, és sokan annak tulajdonítják a Brawn kimagasló sikereit, a sztártervező óvatosan nyilatkozott az új elemről, és az annak használatával járó előnyökről a szűk utcai ringen.
“Bizonyára javulást eredményez. Félreértés, hogy Monaco egy nagyon lassú pálya. Természetesen az átlagos köridőt tekintve az, viszont van néhány nagyon gyors kanyar, ahol roppant fontos a leszorító erő” – tette hozzá a szakember.