A Red Bull Racing egy radikálisan új szárnyelemmel hívta fel magára a figyelmet az e heti tesztek nyitónapján Barcelonában. Az osztrák bázisú alakulat egy eddig nem látott elrendezésű motorborítással látta el vadonatúj versenygépét.
A Red Bull Racing egy radikálisan új szárnyelemmel hívta fel magára a figyelmet az e heti tesztek nyitónapján Barcelonában. Az osztrák bázisú alakulat egy eddig nem látott elrendezésű motorborítással látta el vadonatúj versenygépét.
Az RB4 bemutatója után rengeteg kritika érte a csapatot, mert az új autó szinte minden részletében megegyezett a régivel, kivéve talán a diffúzor része.
Az energiaital-gyárosok azonban már a múlt héten ígéretet tettek, hogy több aerodinamikai újítással készülnek a következő tesztekre, és úgy tűnik, betartották ígéretüket.
Az RB4 motorborításának felső részét vízszintes irányban meghosszabbította a csapat, ami kis híját a hátsó szárny fölé nyúlik. Mindez a motorborítás feletti keresztirányú légáramlatokat hivatott mérsékelni, ezzel növelve az autó hátuljának oldalirányú stabilitását, különösen a kanyarokban.
A fullánk felső, hosszabb része elég magasan van ahhoz, hogy ha megcsúyzik az autó, alatta gond nélkül áramolhasson keresztirányban a levegő, míg a felső része megfelelően irányítja a levegőt a hátsó szárny felé.
Bár a csapat rengeteg megbízhatósági problémával küzdött a tavalyi évben, a Red Bull főtervezője, Adrian Newey az RB4 bemutatóján elmondta, mindez nem hátráltatta őket az új autó tervezésekor, így nem kellett kompromisszumos megoldásokat találniuk.