A 2022-es idényre az új technikai szabályok miatt teljesen átalakultak az F1-es versenyautók, az új éra versenygépei pedig nehezebbek is lettek elődjeiknél: az eddigi 775 kg helyett idén már 795 kg-ban határozták meg a versenyautók minimális súlyát (üzemanyag nélkül), az autók tehát legalább 43 kg-mal nehezebbek, mint tavaly.
Úgy hírlik azonban, a Red Bull autója még ennél is nehezebb, Dr. Helmut Marko, az osztrákok tanácsadója pedig elismerte, valóban küszködnek a súllyal.
„Az egyetlen problémánk, ami van, az a súly” – mondta a szakember a Motorsport-Magazin.com című lapnak. „De minden istálló küszködik ezzel. Hála az égnek a minimumsúlyt már megnövelték, de még sok azért a tennivaló az első verseny előtt.”
Marko kifejtette, bíznak abban, hogy a szabályzaton módosítanak, és még tovább emelik majd a versenyautók minimumsúlyát.
„Lesz egy újabb meetingünk. Meglátjuk, hogy lesz-e újabb emelés” – mondta a Red Bull tanácsadója még pénteken. Egy csapat kivételével minden istálló küszködik a súlyproblémával.”
Ahhoz, hogy a szabályváltozást ratifikálni tudják, a 10-ből 8 csapatnak támogatnia kell a javaslatot. A Motorsport-Magazin.com szerint viszont a Red Bull küszködik leginkább az autó súlyával, ezért könnyen lehet, hogy több csapat is a módosítás ellen szavaz majd, hiszen nem akarják, hogy a Milton Keynes-i istálló előnybe kerüljön.