A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Red Bull hivatalos kérvénye után az Amerikai Nagydíjat megelőzően új technikai direktívát adott ki, melyben tiszta vizet öntött a pohárba az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó regulákkal kapcsolatban.
A rivális csapatok gyanúja szerint ugyanis ez lehet az egyik olyan terület, melyen trükközik a Ferrari, és ennek köszönhető az olaszok idei pazar motorereje.
A Ferrari végsebessége aztán Austinban valóban nem is volt olyan kiemelkedő, Mattia Binotto csapatfőnök viszont ezt azzal magyarázta, eltérő leszorítóerő-konfigurációval köröztek, mint a korábbi versenyeken.
A brazíliai hétvége előtt aztán újabb technikai direktívát adott ki a szövetség. A TD 38/19-es számú dokumentumot szerdán kapták meg a csapatok, a direktíva pedig arra utal, az FIA gyanúja szerint a motorgyártók éghető folyadékot juttathatnak a motortérbe az intercoolerből, a levegőgyűjtőből, vagy az ERS-rendszerből, ezáltal pedig javíthatják a motorteljesítményt.
Az FIA állásfoglalása után mindenki kíváncsian várta, mire lesznek képesek a Ferrarik Interlagosban – az első edzésnapon azonban a maranellói versenygépek kiemelkedően szerepeltek, az egyenesekben ezúttal is domináltak a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest.
Dr. Helmut Marko szerint viszont könnyen lehet, hogy a Ferrari csak blöffölt pénteken, és szándékosan úgy állította be autóit, hogy úgy tűnjön, nem veszítettek a motorerőből a direktívák miatt.
„Én a Ferrari helyében mindent megtennék azért, hogy lenyomjam a többieket az egyenesekben. Máskülönben mindenki azt gondolná, hogy valóban trükköztek” – mondta a szakember. „Éppen ezért lesz érdekes figyelni azt, hogy mi történik szombaton.”
Hogy a Ferrari szempontjából mennyire lenne értelme az ilyen beállításoknak, az kérdéses, hiszen ezzel nemcsak a riválisokat vezetnék meg, hanem jó eséllyel saját magukat is.
Hamarosan kiderül, mennyire lesznek ütőképesek az olasz istálló versenyautói: a Brazil Nagydíj időmérő edzését magyar idő szerint 19 órától rendezik Interlagosban.