A Red Bull trükközése állhat Verstappen defektjének hátterében? - F1VILÁG.HU

A Red Bull trükközése állhat Verstappen defektjének hátterében?

HIRDETÉS
Olasz lapinformációk szerint a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli azt gyanítja, hogy a csapatok trükközése állhat az Azeri Nagydíjon történt durrdefektet hátterében.
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 06: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 06, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Francois Nel/Getty Images)

A bakui versenyen az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll, valamint a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen is mintegy 300 km/h-s tempónál kapott durrdefektet – utóbbi versenyző emiatt a győzelmet veszítette el Azerbajdzsánban.

A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a vasárnapi versenyt követően úgy nyilatkozott, gyanújuk szerint törmelékek okozták az incidenseket, Lewis Hamilton autójának bal hátsó gumiján is találtak ugyanis egy vágást. Az abroncsokat azonban egy részletes vizsgálatra visszaszállították Milánóba, a gyártó központjába.

Az olasz Gazzetta dello Sport című lap pedig most legújabb cikkében azt írja, a Pirellinél úgy hiszik, nem az ő hibájukból következtek be a durrdefektek – a gyártó azt gyanítja, hogy a túl alacsony guminyomás játszhatott komoly szerepet.

A Forma-1-ben 2013 óta a Pirelli kötelező minimum guminyomást ír elő a hétvégékre, ezeket azonban természetesen versenyzés közben nem tudják ellenőrizni – a hőmérséklet függvényében pedig a guminyomás is változhat.

Érdekesség, hogy az Azeri Nagydíj hétvégéjén, közvetlenül az időmérő előtt a Pirelli arra utasította az F1 csapatait, némiképp növeljék a guminyomást.

„A két meghibásodott abroncs vizsgálata még nem fejeződött be, a Pirelli addig nem fog beszámolni az üggyel kapcsolatban. Milánóban viszont, ahol a teszteket végezték, a csapat már a megkönnyebbülés jeleit mutatja” – írja a Gazzetta dello Sport.

„A Pirelli első gyanúja szerint törmelékek okozták a defekteket, de a legújabb elemzések nem erre utalnak. A Pirelli most a valós guminyomásban kételkedik.”

A lap szerint a csapatok olyan trükköt alkalmaznak, amit nagyon nehéz felügyelni, és aminek komoly következményei lehetnek egy olyan pályán, mint a bakui.

„Az FIA a versenyek előtt ellenőrzi, hogy megfelelő-e a guminyomás… De ha tudod, hogyan használt a gumimelegítőket, hogy alacsonyabb legyen a guminyomás a versenyen, az több tapadást tesz lehetővé” – írja a Gazzetta.

Hirdetés

A korábbi Forma-1-es versenyző, Ralf Schumacher a német Sky Sportnak azt mondta: „A Pirelli aggódhatott a dolog miatt a pénteki edzések után, máskülönben nem emelték volna meg a minimális guminyomást.”

„De azt is hallottam a csapatokról, hogy rendkívül piszkos volt a pálya a korlátok mellett.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull trükközése állhat Verstappen defektjének hátterében?
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!