Friss hírek

A Red Bull trükközése állhat Verstappen defektjének hátterében?

Olasz lapinformációk szerint a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli azt gyanítja, hogy a csapatok trükközése állhat az Azeri Nagydíjon történt durrdefektet hátterében.

A bakui versenyen az Aston Martin versenyzője, Lance Stroll, valamint a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen is mintegy 300 km/h-s tempónál kapott durrdefektet – utóbbi versenyző emiatt a győzelmet veszítette el Azerbajdzsánban.

A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a vasárnapi versenyt követően úgy nyilatkozott, gyanújuk szerint törmelékek okozták az incidenseket, Lewis Hamilton autójának bal hátsó gumiján is találtak ugyanis egy vágást. Az abroncsokat azonban egy részletes vizsgálatra visszaszállították Milánóba, a gyártó központjába.

Az olasz Gazzetta dello Sport című lap pedig most legújabb cikkében azt írja, a Pirellinél úgy hiszik, nem az ő hibájukból következtek be a durrdefektek – a gyártó azt gyanítja, hogy a túl alacsony guminyomás játszhatott komoly szerepet.

A Forma-1-ben 2013 óta a Pirelli kötelező minimum guminyomást ír elő a hétvégékre, ezeket azonban természetesen versenyzés közben nem tudják ellenőrizni – a hőmérséklet függvényében pedig a guminyomás is változhat.

Érdekesség, hogy az Azeri Nagydíj hétvégéjén, közvetlenül az időmérő előtt a Pirelli arra utasította az F1 csapatait, némiképp növeljék a guminyomást.

„A két meghibásodott abroncs vizsgálata még nem fejeződött be, a Pirelli addig nem fog beszámolni az üggyel kapcsolatban. Milánóban viszont, ahol a teszteket végezték, a csapat már a megkönnyebbülés jeleit mutatja” – írja a Gazzetta dello Sport.

„A Pirelli első gyanúja szerint törmelékek okozták a defekteket, de a legújabb elemzések nem erre utalnak. A Pirelli most a valós guminyomásban kételkedik.”

A lap szerint a csapatok olyan trükköt alkalmaznak, amit nagyon nehéz felügyelni, és aminek komoly következményei lehetnek egy olyan pályán, mint a bakui.

„Az FIA a versenyek előtt ellenőrzi, hogy megfelelő-e a guminyomás… De ha tudod, hogyan használt a gumimelegítőket, hogy alacsonyabb legyen a guminyomás a versenyen, az több tapadást tesz lehetővé” – írja a Gazzetta.

A korábbi Forma-1-es versenyző, Ralf Schumacher a német Sky Sportnak azt mondta: „A Pirelli aggódhatott a dolog miatt a pénteki edzések után, máskülönben nem emelték volna meg a minimális guminyomást.”

„De azt is hallottam a csapatokról, hogy rendkívül piszkos volt a pálya a korlátok mellett.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

A Red Bull trükközése állhat Verstappen defektjének hátterében?
Nem tudni még, menthető-e Verstappen motorja
Gasly: Bottas jól elb*szta a versenyünket…
Horner: Bottas nagyszerű munkát végzett a Mercedesnek
Russell újra Mercedesben: Gumiteszt a Hungaroringen!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!