Friss hírek

A Red Bull vállalta a felelősséget Verstappen lassú kivezető köreiért

A Red Bull Forma-1-es csapatának motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elárulta, az ő hibájuk volt az a vasárnapi Bahreini Nagydíjon, hogy a kerékcserék alkalmával Max Verstappen nem tudott Charles Leclerc elé kerülni.

A holland pilóta végig a 2. helyen autózott a Ferrari versenyzője mögött, a Red Bull pedig két kerékcsere alkalmával is megpróbálkozott az elévágással. Noha Verstappen közel került Leclerc-hez, egyszer sem járt sikerrel, és a pályán kellett megpróbálkoznia az előzéssel, amiben ugyancsak kudarcot vallott.

Verstappen a történtek után a rádión fakadt ki: „Kétszer vettem lazára a kivezető kört, és nem kerültem előre. Soha többé nem csinálom ezt!”

Hirdetés
 

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko a Motorsport.com című lapnak elmagyarázta, mi is történt: a szakember elárulta, Verstappen direkt nem nyomta meg a bokszból kivezető köröket a csapat utasítására.

„Ami azt illeti, Maxnak szóltunk, hogy vegyen vissza a kivezető körökön” – mondta a szakember. „Ha normál tempót autózott volna, Leclerc elé kerül. Ha pedig elöl vagy teljesen másképp alakul a történet. A gumik degradációja viszont hihetetlen mértékben magasabb volt, mint a Ferrarinál, a Ferrari motorja pedig ugyancsak lenyűgöző volt. Ha viszont Max Leclerc előtt lett volna, akkor másképp alakulhatott volna a történet.”

„A stratégiát illetően mindent mi diktáltunk. Szóval a mi hibánk volt, nem Maxé.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mindenesetre arról is beszélt, ha Verstappen Leclerc elé kerül, a monacói meg tudta volna előzni őt.

„Azt gondolom, a Ferrari tempója annyira jó volt, hogy ha miénk lett volna a pozíció, megcsinálták volna az előzést. Egyszerűen nem volt meg a tempónk” – ismerte el a szakember.

Maga Verstappen természetesen ugyancsak nyilatkozott a futam után a lassú kivezető körökkel kapcsolatban, és persze megkérdezték azokról a dühös rádióüzenetekről is, amiket versenymérnöke felé intézett.

„Nem fogom vissza magam, kimondom, amit az autóban ülve gondolok. És nem voltam elégedett azzal, amit csináltunk, sem az autó egyensúlyával, sem pedig a stratégiával” – fogalmazott a címvédő. „Ezeket nem feltétlenül GP-nek [Gianpiero Lambiase – a versenymérnöke] címzem, nagyon jó a kapcsolatom vele. De természetesen ő az egyetlen, akivel beszélni tudok. Ki kell elemeznünk jó néhány dolgot.”

Verstappen végül műszaki hiba miatt pár körrel a leintés előtt kiesett Bahreinben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!