A holland pilóta magabiztos, közel 24 másodperces előnnyel állt az élen Charles Leclerc előtt, így matematikailag belefért számára az, hogy kiálljon egy újabb kerékcserére, a friss gumikkal pedig megfussa a verseny leggyorsabb körét – bezsebelve ezáltal a bónuszpontot. A holland pilóta a média képviselőinek, köztük az F1Világ.hu-nak a vasárnapi verseny után elárulta, ő a maga részéről nem érezte kockázatosnak a hajrában megejtett kerékcserét, ám a csapatnál egy kicsit aggódtak miatt.
Az istálló pedig végül belement a dologba, Verstappen kiállt, visszatért az élre, majd a leggyorsabb kört is megfutva megnyerte a versenyt, tovább növelve előnyét az összetett pontversenyben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor elárulta, alaposan mérlegelniük kellett, hogy megéri-e bevállalni a kockázatot – végül azonban Verstappen versenymérnöke, Giampiero Lamibase, valamint a Red Bull sportigazgatója, Johathan Wheatley áldását adta a dologra.
„Volt egy kis értekezés a kockázat és a nyereség vonatkozásában” – mondta Horner újságíróknak nyilatkozva Ausztriában. „Úgy voltunk vele, hűtsük le a gumikat, és válasszuk a könnyebb utat, ne kockáztassunk egy bokszkiállással, ahol 400 dolog sülhet el balul.”
„Aztán Max elég világosan elmondta a véleményét, hogy a gumik már sz*rok, és ilyenkor elkezdjük nézni a versenyünket, hogy vállaljuk-e a kockázatot egy jócskán elhasznált gumiszettel, vagy valójában kevesebb rizikóval jár, ha inkább kiállunk, és felrakjuk a lágyakat.”
„És végül azt mondtuk, ’oké, vállaljuk a kockázatot’, és még így is 3 másodpercnyi előnye volt Charles-lal szemben, amikor kijött a bokszból. Nyilvánvalóan ez egy csapatsport, de alapvetően van egy parancsnoki láncolat, mellyel lényegében megerősítjük a kulcsfontosságú stratégiai döntéseket. Egyszerűen mérlegelni kell a kockázat és a nyereség kérdését. Lambiase benne volt, Jonathan Wheatley szintén, szóval úgy voltunk vele, ’oké, ne b*sszuk el!’”