Habár a Red Bull Racing versenyautója teljesítmény tekintetében jelen pillanatban kimagaslik a mezőnyből, a csapat főtervezőjére, Adrian Newey-ra mégis rendkívül mély benyomást tett a Renault idei modellje.
Habár a Red Bull Racing versenyautója teljesítmény tekintetében jelen pillanatban kimagaslik a mezőnyből, a csapat főtervezőjére, Adrian Newey-ra mégis rendkívül mély benyomást tett a Renault idei modellje.
A szakember a spanyol sajtónak nyilatkozva elárulta, véleménye szerint az immáron brit színekben versenyző istálló nagyon egyedi és bátor dologgal állt elő, amikor a szezon eleji teszteken először vitte pályára az oldalszekrények előtt kivezetett kipufogórendszerét.
„A Renault tette rám a legmélyebb benyomást” – nyilatkozta a Newey a spanyol El Pais napilapnak.
„A kipufogórendszerük teljesen más, mint a többi csapaté. Még nem elemeztem ki teljesen, de egy egyedi utat választottak és nagyon bátrak voltak, ez pedig mindig jó.”
Míg a Ferrari idei modelljét „hagyományos versenyautónak” titulálta, addig a McLaren MP4-26-os konstrukciójáról úgy nyilatkozott, az idei módosítások sokkal inkább látványosak, mint hatásosak.
„Keményen dolgoztak az oldalszekrényen, ami teljesen más, de azt gondolom, ezek a változtatások főként vizuálisak.”
„Azt hiszem, a legtöbb csapat úgy döntött, hogy az előző autót fejleszti tovább.”
Newey emellett elmondta, az, hogy a rivális csapatok megpróbálják lemásolni a Red Bull RB7-es kódjelű versenygépének leghatásosabb fegyvereit, hízelgő, ám rendkívül bosszantó dolog is egyben.