A Red Bullnál sem biztosak benne, hogy működik majd a Mercedes-féle megoldás - F1VILÁG.HU

A Red Bullnál sem biztosak benne, hogy működik majd a Mercedes-féle megoldás

HIRDETÉS
A Red Bull motorsport-tanácsadója, dr. Helmut Marko elárulta, egyelőre ők sem teljesen biztosak abban, hogy a Mercedes korábbi megoldásához hasonlító fejlesztésük működni fog az idei autón.
MILTON KEYNES, ENGLAND - FEBRUARY 15: The RB20 is pictured during the Oracle Red Bull Racing RB20 car launch at Red Bull Racing Factory on February 15, 2024 in Milton Keynes, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images for Red Bull Racing) // SI202402150763 // Usage for editorial use only //

A Red Bull csapata múlt héten mutatta be 2024-es versenyautóját a nagyközönségnek, és bár sokan arra számítottak, az RB20-as nem sokban különbözik majd elődjétől, a világverő RB19-estől, az energiaital-gyárosok valójában rengeteg újítást vonultatnak fel az új idényre.

A Red Bull az oldalszekrényeket illetően egy hasonló koncepció mentén indult el, mint amilyet korábban a Mercedes alkalmazott — és amelybe a német csapat bele is bukott. Úgy hírlik, a bajnokság hűvösebb versenyeire a Red Bull egy még extrémebb megoldással készülhet.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója azt mondja, a szimulációk alapján okuk van az optimizmusra, de persze nem lehetnek biztosak abban, hogy az RB20-as versenygép a várakozásoknak megfelelően működik majd a valóságban. Az osztrák szakember szerint ezért a ma kezdődő háromnapos bahreini teszt kulcsfontosságú lesz az istálló számára.

„Ők szintén meg voltak győződve az oldalszekrény nélküli koncepciójuk kapcsán az adatok alapján, de a gyakorlatban egyáltalán nem működött” — magyarázta Marko a Servus TV kérdésére. „A teszteken most látni fogjuk, hogy sikeresen implementálni tudjuk-e ezt a megoldást, vagy mondjuk úgy, hogy egy hasonló megoldást.”

„Adrian Newey mindig is a radiátorok nélküli autókat favorizálta. De természetesen a motormérnökök nem tudják megvalósítani. Ez logikus. Nem olyan extrém a miénk [mint a Mercedesé volt], de hasonló irányba mentünk el az elképzelést illetően.”

„Több ez egy evolúciónál. Egy kisebb revolúció. Ez az alapja annak, amit használni fogunk 2024-ben. A szimulációk során és a szélcsatornában az egész nagyon jól működött.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bullnál sem biztosak benne, hogy működik majd a Mercedes-féle megoldás
Russell futamgyőzelemre váltaná a Las Vegas-i rajtelsőséget
A McLaren szerint a küszöbön az Andretti F1-es csatlakozásának bejelentése
Russellé a pole, meglepetések a vegasi időmérőn!
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!