Orosz Nagydíj

A Red Bullnál úgy érzik, még befoghatják a Mercedest

BARCELONA, SPAIN - AUGUST 15: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 15, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Fotó: Red Bull Racing
Számos újítással készül a jövő hétvégi Belga Nagydíjra a Red Bull Forma-1-es csapata – az osztrák istálló azt reméli, sikerül egy lépéssel közelebb kerülniük a Mercedeshez.

A 2020-as szezonban az energiaital-gyárosok számítanak a Mercedes legfőbb kihívójának, az eddigi hat versenyből viszont mindezidáig csupán egyet sikerült megnyerniük: Max Verstappen a 70. évforduló Nagydíján diadalmaskodott.

Nyers tempó tekintetében a Red Bull RB16-os versenygépe még lemaradásban van a Mercedes idei modelljével szemben, a csapat azonban gőzerővel dolgozik azon, hogy faragjon hátrányán.

A soron következő belgiumi versenyen számos új elemet pályára visz a Red Bull Racing.

„Észrevehető fejlődést kell, hogy mutassanak ezek a kasztni oldalán – mondta Dr. Helmut Marko motorsport-tanácsadó az Auto Motor und Sport című lapnak.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, bíznak abban, hogy még be tudják fogni a Mercedest.

„Attól függ, milyen hosszú lesz az idény” – mondta.

„Jelenleg úgy fest, decemberig versenyezni fogunk, ami elég időt adhat nekünk ahhoz, hogy annyi teljesítményt nyerjünk, amennyit csak lehet.”

A jövő hétvégi Belga Nagydíjon ráadásul ismét lágyabb gumikat kapnak az F1-es csapatok.

„Barcelona a silverstone-i futam szöges ellentéte volt” – mondta Helmut Marko. „A Mercedes megzabálta a gumikat Silverstone-ban, Barcelonában viszont mi.”

„A keményebb gumik nem fekszenek nekünk, de nem támaszkodhatunk a lágyakra. Jobbá kell tennünk az autót és a motort.”

A Red Bull malmára hajthatja a vizet az is, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve betiltják az időmérős motormódok használatát a Forma-1-ben. Helmut Marko szerint ettől még nem fognak a Mercedes szintjére kerülni, viszont lesz hatása az új szabálynak.

„Nem olyan lesz, mint eddig. Nemcsak az időmérőn voltak kiemelkedőek a beállítások miatt, hanem az első körökben, a bokszba vezető és bokszból kivezető körökben, előzéskor és védekezéskor egyaránt.”

„A versenytávokon kisebb kell, hogy legyen a hátrányunk.”

A Mercedesnél egyébként azt mondják, az időmérős motormódok betiltásával csak még erősebbé válhatnak a versenyeken.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS