A Red Bullok majdnem a bokszból rajtoltak Spában - F1VILÁG.HU

A Red Bullok majdnem a bokszból rajtoltak Spában

HIRDETÉS

Christian Horner bevallotta, komolyan aggasztotta őket a Belga Nagydíj hétvégéjén felmerült gumiprobléma, amikor is versenyzőik szenvedtek az abroncsok hólyagosodásával a szombati időmérőn.



Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke bevallotta, komolyan aggasztotta őket a Belga Nagydíj hétvégéjén felmerült gumiprobléma, amikor is versenyzőik szenvedtek az abroncsok hólyagosodásával a szombati időmérőn.

A csapat emiatt még vasárnap délelőtt fontolóra vette azt is, hogy lecseréli a Pirelli abroncsokat a futam előtt, így a bokszból vág neki a 44 körös viadalnak, végül azonban a csapatvezetés úgy döntött, megpróbálnak megbirkózni a gumik kapcsán felmerült problémákkal.

Az energiaital-gyárosok meg is kérték az FIA-t, hadd módosítsanak autóik beállításain, és cseréljék le az elhasználódott abroncsokat a kvalifikáció után – természetesen szankciók nélkül -, a szövetség azonban nem adott zöld utat a csapatnak.

A Pirelli természetesen a futam után saját álláspontját is a média elé tárta, és kifejtette, úgy véli, a Red Bull magának köszönhette a hólyagosodással kapcsolatos problémákat.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner természetesen hétfőn azonnal kifejtette, nagyszerű támogatást kaptak az olaszoktól, így meg tudták oldani a felmerült nehézségeket.

„Úgy gondolom, ez egy egyedi probléma, és ha pénteken lehetőségünk lett volna szárazon körözni, akkor kiküszöbölhettük volna” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.

„A közepes keverékkel egyáltalán nem voltak gondok, nagyon tiszták voltak az abroncsok. Láthattuk is – főként az élmezőny autóin, hogy minden csapat szenvedett a hólyagosodással. Fernando [Alonso] nagyon rossz helyzetben volt egy ponton, Lewisnak [Hamilton] szintén voltak problémái, akárcsak Jensonnak [Button].

„Szóval úgy vélem, az élmezőny valamennyi tagja küszködött ezzel, ennek pedig legfőbb oka, hogy nem körözhettünk száraz pályán a szabadedzéseken. Illetve a gumit érő erőhatások is eltérőek, mint más helyszíneken.”

Hirdetés

Arra a kérdésre, hogy mennyire gondolták komolyan, hogy gumit cserélnek az időmérő előtt, és változtatnak autóik beállításain, Horner így felelt: „Nagyon is komolyan gondoltuk. Hiszen a biztonságot is szem előtt kell tartanunk. Nagyszerű támogatást kaptunk a Pirellitől, együtt dolgoztunk mérnökeikkel és az általuk szolgáltatott információkkal lehetőségünk volt arra, hogy döntést hozzunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!