Az energiaital-gyárosok elképesztő teljesítményt nyújtanak 2023-ban: a szezon eddigi 12 versenyének mindegyikét megnyerték, így toronymagasan vezetik a konstruktőrök versenyét, Max Verstappen pedig ugyancsak dominál, minek köszönhetően szinte borítékolható harmadik F1-es vb-címe. A Red Bull egyik fő erőssége az RB19-es versenygép DRS-hatékonysága, mely a legutóbbi, belgiumi versenyhétvégén igazán szembetűnő volt – ezzel a témával nemrég külön cikkben foglalkoztunk.
„Hihetetlen, mennyi köridőt nyer a Red Bull a hátsó szárny nyitott állásánál” – fogalmazott a Mercedes kulcsembere, Mike Elliott. „Ha egymásre tesszük a sebességgörbéket, mi is alig hiszünk a szemünknek.”
Az ellenfelek természetesen igyekeznek rájönni a Red Bull titkára, ám pontosan tudják, nincs egyszerű dolguk, hiszen az osztrák csapat autója eleve a hatékony szárnyakhoz lett tervezve. Az energiaital-gyárosok technikai igazgatója, Pierre Wache állítja, nincsenek nagy titkok ezen a területen, és valójában eléggé meglepte őket, hogy az ellenfelek ilyen nehezen jönnek rá arra, hogy mit is csinálnak ők az új generációs versenyautók 2022-es bevezetése óta.
„Ami őrület, hogy az emberek két évvel azután is erról beszélnek, hogy bevezettük ezt a megoldást” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Többszáz ellenőrzésünk volt már az FIA részéről, hogy van-e valami trükk, vagy ilyesmi, és vannak, akik még most sem értik, hogy a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon az előny miért tűnik el. Oké, ez azt jelenti, hogy még mindig nem értik. Ez pedig nagyon meglep bennünket.”
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella nemrég egy interjúban beszélt arról, szerinte a Red Bull DRS-előnye jó darabig megmarad még.
„Úgy tűnik, egy ideje már dolgoznak ezzel a koncepcióval” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak. „Szóval szerintem előnyt tudnak kovácsolni abból, hogy sok tapasztalatuk van az efféle konfiguráció fejlesztéséből. Szerintem ez egyértelművé vált. „Mi pedig – mint szerintem az összes csapat – próbáljuk megfigyelni, hogy mit lehet kihozni abból, ha ebbe az irányba fejlesztünk.”