A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul azt reméli, a francia istálló jelenlegi formája lehetővé teszi azt, hogy a már jó korán átálljanak a 2019-es versenyautó fejlesztésére.
A Renault az elmúlt 3 versenyen mindkét autójával pontokat tudott gyűjteni, így jelenleg a negyedik helyet foglalja el a konstruktőri pontversenyben.
Az enstone-i gárda egyre inkább leszakítja magáról a McLarent, a Force Indiát és a Haast, Cyril Abiteboul pedig abban bízik, így kevesebb nyomás nehezedik majd rájuk arra vonatkozóan, hogy fenntartsák a jelenlegi autó fejlesztését az év végéig.
„Azt hiszem, főleg a konstruktőri negyedik hely megvédéséről szól majd számunkra az idei szezon” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„De abban még nem vagyok teljesen biztos, hogy ki ellen is kell megvédenünk ezt a pozíciót. Talán a Haas, vagy a Force India ellen? De a McLaren is visszavághat. Még nem világos, de erre mindenképpen oda kell figyelnünk, ha ugyanis nincs egyértelmű ellenfelünk, akkor kicsit lazábbra vehetjük a szezon végét.”
„Ez pedig azt jelentheti, hogy gyorsabban tudunk átállni a jövő évre, ami a következő lehetőséget kínálja majd arra, hogy előrébb lépjünk a bajnokságban.”
Carlos Sainz a 8., Nico Hülkenberg pedig a 9. helyen végzett a múlt vasárnapi Francia Nagydíjon, a Renault azonban nem teljesen elégedett, mert előbbi versenyző egy késői MGU-K-probléma miatt a 6. helyről esett vissza.
„Nem egy rossz eredmény ez, de két frusztráló dolog is van” – magyarázta Abiteboul.
„Az egyik, hogy őriztük a 6. helyet Carlosszal, ami egy fantasztikus jutalom lett volna a csapat kemény munkájáért, és egy tökéletes hétvégét zárhatott volna. De az eredménytől függetlenül ezen a hétvégén Carlos megmutatta, hogy fejlődik, és nagyban hozzájárult a csapat teljesítményéhez.”
„A másik frusztráló dolog az volt, hogy még mindig nagy a hátrányunk – bármilyen problémájuk lehet a többieknek az élen, még akkor is előttünk végeznek. Ez frusztráló.”
Abiteboul hozzátette, a legutóbbi fejlesztéseknek hála inkább a versenytempón, mintsem az egykörös teljesítményen sikerült javítaniuk.
„Nem köröztek le minket, mint Kanadában. 1 másodperccel voltunk lassabbak az élmezőnynél, habár a pole-tól 2 másodperccel maradtunk el. Szóval megmutattuk, hogy a versenytempónk eléggé rendben van, ez pedig a legutóbbi fejlesztéseknek köszönhető, melyek főleg a versenytempó növelését célozták meg.”
„Most látnunk kell, hogy ezek az újítások milyen hatással lehetnek az időmérős teljesítményre, és hogy felül tudunk-e kerekedni ezeken a kérdéseken már Ausztriában.”