A Renault 2010-es modelljét használhatja a továbbiakban tesztautónak a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – erősítette meg az olasz gyártó szerda délután.
A Renault 2010-es modelljét használhatja a továbbiakban tesztautónak a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – erősítette meg az olasz gyártó szerda délután.
Ahogyan arról korábban többször is beszámoltunk, a Pirelli már jó ideje kutatott egy új versenygép után, a Forma-1 szabályainak folyamatos változása miatt ugyanis az eddig tesztelésre használt Toyota TF109-es konstrukció egyre elavultabbá vált.
A gumigyártó végül megállapodott a csapatokkal, így a továbbiakban a Renault istálló két évvel ezelőtti, tehát R30-as kódjelet viselő modelljét használja majd abroncsainak fejlesztéséhez.
A Pirelli tájékoztatása szerint az autót karbonszínűre festik majd, és üzemeltetéséhez nem nyújt segítséget a Lotus F1-es csapatának egyetlen tagja sem. A versenygépet emellett úgy alakítják át, hogy az megfeleljen a Forma-1 jelenlegi technikai szabályainak.
„Hamar világossá vált számunkra, hogy egy modernebb megoldásra van szükségünk tesztjeinkhez, hiszen – noha nagyszerűen kiszolgált minket – a Toyota TF109-es modellje már három éves” – fogalmazott Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.
„A technológia és a szabályok azóta jelentősen átalakultak, így a Toyota már nem képes ugyanazokat az erőket generálni, melyeket szimulálnunk kell, hogy megfeleljünk a Forma-1 jelenlegi követelményeinek.”
„A legfontosabb feladatunk az, hogy egyenlő mértékben támogassuk a csapatokat, éppen ez az oka annak, hogy egy független tesztcsapat kezeli majd az autót, és minden egyes alakulatnak lehetősége lesz arra, hogy megfigyelőt küldjön a tesztekre.”
„Az új tesztautó az aktuális, üzemanyagra vonatkozó szabályoknak megfelelően rója majd a köröket, hiszen nem lehet tankolni a versenyek alatt. Így lehetőségünk lesz arra, hogy egy teljes versenytávot szimuláljunk, így láthatjuk, miképp változik az autó és a gumik egyensúlya.”
Az olasz gyártó tervei szerint 4-5 gumiteszt várható a 2012-es szezonban, az elsőt vélhetően májusban tartják majd meg. Arról egyelőre nincs döntés, hogy ki lesz a Pirelli hivatalos tesztpilótája az előttünk álló idényben.