Friss hírek

A Renault egyelőre nem akar bevetni újításokat

A Renault csupán abban az esetben fog bevetni új motorfejlesztéseket az idei szezonban, ha az komoly előnyökkel jár a 2017-es év vonatkozásában is – ezt mondta Remi Taffin, a francia vállalat technikai igazgatója.


A Renault csupán abban az esetben fog bevetni új motorfejlesztéseket az idei szezonban, ha az komoly előnyökkel jár a 2017-es év vonatkozásában is – ezt mondta Remi Taffin, a francia vállalat technikai igazgatója.

A Renault a Monacói Nagydíjat megelőzően 3 fejlesztési zsetont használt fel, az új specifikációjú erőforrást pedig Daniel Ricciardo és Kevin Magnussen használhatták a városi pályán.

A Red Bull ausztrál versenyzője a szombati időmérőn pole pozíciót szerzett, a másnapi futamon pedig Lewis Hamilton mögött a második helyen ért célba.

Noha az új fejlesztésekkel egyértelműen nagyot lépett előre a Renault, Remi Taffin elárulta, egyelőre nem terveznek még egy komolyabb újítást.

„Csak akkor, ha az segít bennünket jövőre is” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes szaklapnak.

„Jelenleg nincsenek konkrét terveink, olyanok, amelyekről elmondhatnánk, hogy egy adott futamon egy jó kis fejlesztéssel rukkolunk majd elő. Jelenleg a legújabb specifikációt kell jól működtetnünk, ki fogjuk hozni belőle a legtöbbet. Ha pedig lesz a jövő évi fejlesztési programban olyasvalami, ami passzol az idei évre is, akkor ki fogjuk próbálni.”

„Vannak terveink, 2017 első versenyén szeretnénk közelebb kerülni a Mercedeshez, harcolni akarunk velük – és próbáljuk tartani magunkat ehhez a tervhez.”

„Természetesen próbálunk olyan versenyképesek lenni, amennyire csak lehet.”

A Renault-nak még 21 fejlesztési zseton áll rendelkezésére az idei évben – több, mint bármely más gyártónak –, Taffin azonban figyelmeztet, ezeket okosan kell felhasználni.

„A tavalyi év végén sok zsetont felhasználtunk, ami nem volt túlságosan gyümölcsöző. Ezért fordult elő az, hogy az idei év első versenyére 6 zsetont használtunk fel, és ezzel sokat nyertünk – most pedig újabb 3-at.”

Taffin elárulta, leginkább a belső égésű motoregységes fejlesztettek sokat.

„Javítottunk a belső égésű motoron, a gyújtási rendszeren módosítottunk. A 3 zseton pedig alapvetően azon a tényen alapszik, hogy változtattunk az égéstéren.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!