A Renault vezetése először ismerte el, hogy a szingapúri futam előtt valóban felmerült a szándékos kiscsúszás lehetősége, azonban azt állítja, hogy azt maga Nelsinho Piquet hozta fel, aki ezzel akarta biztosítani jövőjét a csapatban, ami végül egy időre sikerült is neki.
A Renault vezetése először ismerte el, hogy a szingapúri futam előtt valóban felmerült a szándékos kiscsúszás lehetősége, azonban azt állítja, hogy azt maga Nelsinho Piquet hozta fel, aki ezzel akarta biztosítani jövőjét a csapatban, ami végül egy időre sikerült is neki.
Az FIA még a múlt héten erősítette meg, hogy összehívja a Motorsport Világtanács rendkívüli ülését, miután olyan információk kerültek birtokába, amik azt bizonyíthatják, hogy Nelson Piquet a Renault utasítására törte össze autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, hogy ezzel segítse győzelemhez csapattársát, Fernando Alonsót.
Az Autosport információi szerint az irányító testület a verseny délelőttjén, a Renault pályaszéli irodájában történteket vizsgálja, ahol Flavio Briatore csapatfőnök, Pat Symonds főmérnök, és Piquet a versenystratégiáról egyeztetett.
A brit szaklap úgy tudja, hogy az idény közben menesztett Piquet édesapja, Nelson Piquet állt az FIA elé, és adta az illetékesek tudtára a tavaly történteket, miszerint a vezetőség arra kérte fiát a verseny előtt, hogy valamikor a 13., 14. körben, nem sokkal Alonso első tervezett kiállása után törje össze autóját a 17-es kanyarban.
Azért esett egyébként a választás erre a kanyarra, mert ott nem volt daru, így biztosra lehetett venni, hogy egy ott bekövetkező esetleges baleset esetén pályára küldik a biztonsági autót, ami így is történt.
A telemetriai adatok is azt bizonyítják, hogy szándékos kicsúszás történhetett, hiszen Piquet abban a bizonyos körben nem vette el a gázt, mikor kitört autójának hátulja, holott az azt megelőző körökben mindig így cselekedett, mivel a kerekek akkor is kipörögtek.
“Való igaz, hogy a vasárnap reggeli megbeszélésen felmerült, hogy szándékosan elő kellene idézni a biztonsági autós fázist, de ez az ötlet magától Piquet-től származott. Azonban csak szó volt róla” – mondta Symonds az Autosprintnek.
Briatore azonban nem így emlékszik az esetre, ami szintén felkelti a gyanút, hogy valami “furcsaság” mégiscsak történhetett.
“Megerősíthetem, hogy valóban volt egy megbeszélésünk Piquet-vel vasárnap délelőtt, de soha semmi ilyen nem került elő” – mondta a csapatfőnök.
“Arra is emlékszem, hogy Piquet elég furcsa, zavart lelkiállapotban volt Szingapúrban. Ráadásul hangfelvételek vannak arról, hogy nagyon bosszús voltam, mikor megláttam a képernyőn, hogy Piquet balesetet szenvedett.”
Az Autosport úgy tudja, hogy az idősebbik Piquet már fia kirúgásának napján, a Magyar Nagydíj után, július 26-án elpanaszolta mindezt az FIA illetékeseinek, majd négy nappal később fia látogatást tett az irányító testület párizsi főhadiszállásán, ahol kihallgatták.
Ezt követően a szingapúri sportfelügyelők, illetve a független Quest ügynökség egy szakértője a Belga Nagydíj helyszínére utazott Spába, hogy meghallgassa a Renault verzióját. Az FIA ezután döntött úgy, hogy összehívja a Motorsport Világtanács rendkívüli ülését szeptember 21-re.
Amennyiben beigazolódik a Renault bűnössége, egy igen komoly büntetésre lehet számítani, mert az eset még súlyosabb, mint a McLaren 2007-es kémügye, ugyanis a szándékos baleset okozásával emberéleteket is kockára tettek.
Arról egyelőre senki nem beszél, hogy a baleset legnagyobb nyertese, Alonso tudott-e erről, és ha igen, miért nem jelentette azt az illetékeseknek.
A spanyol pilóta jövője ettől is függ, hiszen a Ferrari nyilvánvalóan nem szeretne olyan pilótát alkalmazni, akit csalással vádolnak – pedig a szakma már tényként kezeli, hogy a kétszeres világbajnok az olaszoknál folytatja versenyzői pályafutását.