A Renault rendkívüli ülést tartott szerda délután Párizsban, ahol a francia alakulat forma-1-es jövője volt a fő téma. A bejelentésre még várni kell, de megbízható források szerint az autógyártó komolyan fontolgatja a távozást.
A Renault rendkívüli ülést tartott szerda délután Párizsban, ahol a francia alakulat forma-1-es jövője volt a fő téma. A bejelentésre még várni kell, de megbízható források szerint az autógyártó komolyan fontolgatja a távozást.
A Renault nem sokkal azután kezdte meg rendkívüli ülését, hogy a világ másik felén a Toyota bejelentette: azonnali hatállyal leállítja f1-es programját, és elhagyja a királykategóriát, ami azt is jelenti, hogy a Honda és a BMW után, a harmadik gyártó száll ki a Forma-1-ből alig egy éven belül.
A francia alakulatnak azonban jóval nagyobb múltja van a sportágban, mint a japánoknak, és nem titkoltan ki akarja aknázni azokat a piacokat, ahol feltörekvőben van a Forma-1.
Igen ám, de a szingapúri csalásügy miatt nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen sorra hagyják el szponzorai, és mivel nehezen tud új támogatókat szerezni, félő, hogy nem fogja tudni finanszírozni forma-1-es részlegének működését.
A BBC információi szerint három verzió lehetséges: vagy marad a Forma-1-ben, de részvényei eladásával befektetőt keres, mellyel biztosítani tudja az anyagi hátteret, vagy szimpla motorszállítóként marad a sportágban, vagy pedig teljesen kivonul.
A hírek szerint a Renault a bejelentéssel még vár, mert nem akarja elvonni a figyelmet a cég csütörtöki reklámeseményéről, ahol az elnök, Carlos Ghosn a vállalat zéró károsanyag-kibocsátású járműveinek fejlesztéséről, és bevetéséről fog beszélni.
Amennyiben a Renault a távozás mellett dönt, Robert Kubica ismét versenyzői ülés nélkül találja magát, akivel egyébként nemrég kötöttek szerződést a jövő évre.
Azonban a Toyota kivonulása után már semmin nem lehet meglepődni, ugyanis a japánok is nemrég írták alá az új Concorde Egyezményt, mellyel 2012-ig elkötelezték magukat az F1 mellett.