A japán gyártó pénteken jelentette be, a 2021-es szezont követően befejezi Forma-1-es tevékenységét, nehéz helyzetbe hozva ezzel két partnercsapatát.
A Red Bull jelezte, mindent megtesz azért, hogy versenyképes motort szerezzen 2022-re, ám egyelőre nem tudják, kivel lépnek szövetségre.
A Renault 2007 és 2018 között szállított motorokat a Red Bull Racingnek, a felek együtt négy világbajnoki címet szereztek, kapcsolatuk viszont a hibrid érában igencsak megromlott, mivel a francia gyártó nem tudott versenyképes erőforrással előállni.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályzatának 9-es függeléke kiköti, hogy az a gyártó, mely a legkevesebb partnercsapattal rendelkezik, köteles motort adni annak az istállónak, melynek nincsenek alternatívái.
A jövő évtől kezdve a Mercedes négy, míg a Ferrari három csapatot lát el erőforrásokkal, míg Renault-motorokat csak a franciák saját, újrabrandelt Alpine nevű csapata használ majd.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke a minap elárulta, a Red Bull még nem jelentkezett be náluk, ám készek arra, hogy eleget tegyenek az FIA által támasztott kötelezettségüknek.
„Megerősíthetem, hogy mostanáig nem voltak egyeztetések” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Mivel benne vagyunk ebben a sportban, jól ismerjük a szabályokat, és szándékunkban áll eleget tenni a szabályoknak, illetve kötelezettségeinknek.”
„Nyilvánvalóan ez azért ennél bonyolultabb: fel kell kérni minket, és ez eddig nem történt meg, ráadásul különleges körülmények a mostaniak, beleértve az időzítést is. És még elég messze vagyunk ettől az „ablaktól”, ami csak jövő tavasszal lesz esedékes.”
„Tudjuk, hogy az F1-ben nagyon rövid időt alatt sok minden történhet, és 2021 tavasza még messze van. Minden megtörténhet. Ahogy mondtam, eleget fogunk tenni a kötelezettségeinknek, amik előjöhetnek az adott körülmények miatt.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull-lal való együttműködés mennyire lenne furcsa, figyelembe véve a felek történetét, Abiteboul így felelt: „Furcsa lenne, de a sportot kell szem előtt tartanunk. És szerintem még messze vagyunk attól, hogy ezen kelljen aggódnunk. Nem tudom elképzelni azt, hogy a Red Bullnak ne legyen terve a háttérben.”
„Tisztában kellett lenniük ezzel, Helmut [Marko] és Christian [Horner] pedig tele vannak lépésekkel és megoldásokkal. Nem számítok arra, hogy mi leszünk az A-terv.”
A francia szakember azt mondja, nem érte teljesen váratlanul a Honda döntése, miszerint kivonul a Forma-1-ből.
„Tudjuk, hogy mindig történhet valami. Azt tudtam, hogy még be kell jelenteniük helyzetüket a 2021 utáni időszakra vonatkozóan, és talán most jött el ennek az ideje. Az elköteleződés hiánya talán már egy jel volt, mert ha azt nézem, mennyire előrehaladott állapotban vagyunk már a 2022-es motortervezéssel, ez már gyakorlatilag valamiféle formája volt az orientációjuknak.”