Ugyan az elmúlt hetekben több alkalommal is pletykáltak a Honda, valamint a Toyota Forma-1-es visszatéréséről, a Renault ügyvezetője, Rob White a minap kifejtette, egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy a japánok valóban ezt fontolgatják.
Ugyan az elmúlt hetekben több alkalommal is pletykáltak a Honda, valamint a Toyota Forma-1-es visszatéréséről, a Renault ügyvezetője, Rob White a minap kifejtette, egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy a japánok valóban ezt fontolgatják.
A Blick című napilap számolt be nemrég arról, nem a Honda lehet az egyetlen, mely az elkövetkezendő években motorszállítóként csatlakozhat a Forma-1-hez: a publikáció szakírója, Roger Benoit szerint a Toyota is a visszatérést fontolgatja, a japánok a Williamsszel léphetnének újra szövetségre, és hozzásegíthetnék Kamui Kobayashit ahhoz, hogy újra a száguldó cirkuszban versenyezzen.
Arról már jó ideje pletykálnak, hogy a Honda a McLaren partnere lehet 2015-től, ám állítólag a Sauber is a neves manufaktúra oldalán folytathatja a jövőben.
Rob White, a Renault ügyvezető-igazgatója azonban kételkedik.
„Ha tényleg vissza akarnak térni, miért nem vesznek részt a tervezett meetingeken?” – tette fel a kérdést a szakember a Speed Week című lapnak nyilatkozva.
„Soha nem kértek minket erre, az egyeztetéseken mindig a Ferrari, a Mercedes és mi vagyunk jelen. A Honda és a Toyota egyszerűen engedélyt kérhetne az FIA-tól arra, hogy csatlakozhasson.”
Amikor White-ot arról kérdezték, minden egyeztetésen egyedül volt-e a Ferrari, a Mercedes és a Renault, így felelt: „Nem.”
„A projekt első ülését négy éve tartottuk, és nagyszerű volt az érdeklődés – ott volt az Audi, a Cosworth, az Ilmor, a Honda, a Toyota, a Mecachrome és mások.”
„Viszont ahogy egyre specifikusabbá vált a helyzet, csak a PURE maradt, most viszont csupán hárman vagyunk. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy vállalat 2015-ben csatlakozik anélkül, hogy bele akarna szólni a szabályokba.”