A sportot irányító testület 400 ezer eurós pénzbírsággal sújtotta a Racing Point alakulatát, illetve 15 világbajnoki pontot levont az istállótól, amiért idei autójuk tervezéséhez felhasználták a Mercedes 2019-es, W10-es modelljének fékcsatorna-terveit.
A Ferrari és a Renault súlyosbításért fellebbezett, kedd este azonban utóbbi istálló bejelentette, szeretné visszavonni ezen szándékát.
A francia csapat közleményében azt írta, mivel az FIA ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz azért, a jövőben ne lehessen klónautókkal versenyezni a Forma-1-ben, úgy érzik, nincs szükség további eljárásra.
„A döntéseken túlmenően a szóban forgó kérdések létfontosságúak voltak a Forma-1 integritása szempontjából – úgy a jelenlegi szezonra, mint a jövőre vonatkozóan” – áll a Renault kommünikéjében.
„Az FIA, a Renault és a Forma-1 minden érdekeltje közötti intenzív és konstruktív munka azonban konkrét előrelépéseket eredményezett a sportág eredetiségének megőrzésének szempontjából a 2021-re tervezett sport- és technikai szabályzat által, melyek megerősítik, hogy milyen követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy egy istálló konstruktőr lehessen.”
„E stratégiai cél elérése az új Concorde Egyezmény keretében prioritás volt számunkra. Magunk mögött kell hagynunk az idei szezon elején felmerült vitát, és a mostani, intenzív és egyedülálló bajnokság hátralévő részére kell fókuszálnunk.”
Habár a Renault mégsem kíván fellebbezni, úgy tudni, a Ferrari álláspontja változatlan az ügy kapcsán, miközben a Racing Point enyhítésért fellebbezett.
Az ügy így a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon folytatódhat.