A Hungaroringről jelentkezünk! Kövesd velünk a Magyar Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

A Renault-nak nem fontos a Forma-1?

A Renault elnöke, Carlos Ghosn legutóbbi interjújában érdekesen nyilatkozott a francia cég és a Forma-1 viszonyáról, ami sokakat arra enged következtetni, hogy a szakember már készíti elő a terepet a nagy bajelentés előtt.

A Renault elnöke, Carlos Ghosn legutóbbi interjújában érdekesen nyilatkozott a francia cég és a Forma-1 viszonyáról, ami sokakat arra enged következtetni, hogy a szakember már készíti elő a terepet a nagy bajelentés előtt.

Ghosn a múlt héten Indiába látogatott, ahol interjút adott a helyi Forbes Magazinnak, amit teljes egészében a december elején megjelenő számban lehet majd elolvasni, ám az online kiadásban részleteket már leközöltek az anyagból.

Arra a kérdésre, hogy mennyire fontos a Forma-1 a Renault számára, a szakember érdekes, és nem egyértelmű választ adott, ami így hangzott:

“A Forma-1 a legnézettebb látványosság a világon. Azonban szembenéz néhány igen komoly kihívással: mennyire sportszerű, és mennyire lehet összeegyeztetni a Forma-1-et a környezetpolitikai kihívásokkal. Tehát számos fontos kérdés van a Forma-1-gyel kapcsolatban.”

Ghosn válasza igencsak meglepő, leginkább az a része, melyben megkérdőjelezi a Forma-1 sportszerűségét.

Valószínűleg elfelejti, mikor az év elején a Renault engedélyt kapott arra, hogy hozzányúljon motorjaihoz, és felzárkózzon a többiekhez, majd a tavalyi szingapúri csalásügyet is igen olcsón megúszta, arról nem is beszélve, hogy az FIA becsukta szemét, mikor náluk landoltak bizonyos mclarenes titkos dokumentumok 2007-ben.

A szövetség tehát nem hogy fair, inkább túlzottan is elnéző volt a francia alakulattal szemben, félve attól, hogy bedobja a törölközőt, és kivonul az F1-ből, ahogy azt a Honda, a BMW, és a Toyota tette/teszi egy éven belül – természetesen más okok miatt.

Az interjú érdekesen folytatódott, mikor ismét ugyanazokkal a kérdésekkel bombázta a riporter az elnököt.

“Nem hiszem, hogy bárki számára is olyan nagyon fontos lesz (a Forma-1), ha nem kapunk választ a sportágat körülvevő problémákra. Az elmúlt évben három nagyvállalat is távozott, három egy éven belül. Ez is azt igazolja, hogy rengeteg mindent meg kell oldanunk.”

A Renault elnöke a hónap elején már megerősítette, hogy az igazgatótanács egyelőre még nem döntött a francia cég jövő évi költségvetéséről, és forma-1-es jövőjéről, amiről csak később – valószínűleg december elején – fognak tanácskozni.

Ghosn talán már tudja, hogy ennyi volt a Renault-nak, és ezekkel a kifogásokkal próbálja előkészíteni a terepet a nagy bejelentés előtt. A Toyotához hasonlóan, a Renault is aláírta az új Concorde Egyezményt júliusban, ami elméletileg a 2012-es szezon végéig a Forma-1-hez láncolja.

Mindez viszont semmit nem jelent, ahogy azt a japán gyártónál is láthattuk. A Renault-nak két választása lehet, vagy vállalja a szerződésbontással járó pénzbírságot, vagy eladja f1-es csapatát.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!