Robert Kubica úgy gondolja, hogy kiváló munkát végeztek a Renault szakemberei, ugyanis egy olyan autót sikerült megalkotniuk, amely sokkal jobban reagál a módosításokra, mint amihez hozzászokott korábbi csapatánál.
Robert Kubica úgy gondolja, hogy kiváló munkát végeztek a Renault szakemberei, ugyanis egy olyan autót sikerült megalkotniuk, amely sokkal jobban reagál a módosításokra, mint amihez hozzászokott korábbi csapatánál.
A lengyel versenyző az elmúlt négy évet a BMW Sauber alkalmazásában töltötte, ám az idei szezont a Renault színeiben kezdi majd meg a Forma-1-ben.
Kubica eddig összesen három napot tesztelt új csapatával, kettőt a múlt héten Valenciában, egyet pedig tegnap Jerezben, és elmondta, hogy már teljesen otthon érzi magát, és eddig abszolút elégedett új versenygépével.
“Már most otthon érzem magam, hiszen egyre jobban ismerem a csapatot, és a körülöttem dolgozókat, így gördülékenyen halad a munka” – mondta a lengyel pilóta csütörtök este a riportereknek Jerezben.
Arra a kérdésre, hogy mennyiben másabb a Renault R30, mint a BMW Sauber tavalyi autója, Kubica a következőket mondta: “Az új autó kiválóan reagál a beállítások megváltoztatására. Néhány beállítás-módosítás sokkal kevésbé érzékeny, mint amihez hozzá voltam szokva.”
“Ez pedig mindenképpen jó dolog, hiszen az autó egyensúlya egy sokkal szélesebb skálán mozoghat. Nem olyan érzékeny, ami pozitívum. Nem titok, hogy a tavalyi évben egy igen érzékeny autónk volt, amit éppen emiatt nagyon nehéz volt megfelelően beállítani. Az új Renault viszont sokkal egyszerűbb ebből a szempontból.”
Bár meg volt elégedve autójával, Kubica mindenkit figyelmeztetett, hogy a teszteken látottak nem feltétlenül tükrözik a valóságot, és csak a márciusi szezonnyitón tudhatják meg a valós erőviszonyokat.
“Nagyon nehéz megítélni a teljesítményt” – folytatta. “Most azon kell lennünk, hogy a lehető legjobban felkészüljünk, és a lehető legjobb munkát végezzük, aztán majd meglátjuk Bahreinben, ez mire volt elég.”
“A múltban már nem egyszer fordult elő olyan, hogy hiába voltál gyors a februári teszteken, képtelen voltál harcba szállni az élmezőnnyel az első versenyen. Ilyen volt a tavalyi év (a BMW számára), de ennek az ellenkezőjére is volt már példa, méghozzá 2008-ban, mikor nagyon lassúak voltunk a tesztek elején, aztán az első sorból kezdtük meg az első két versenyt.”