Elkerülhetetlenül hátrányba kerül a Lotus Forma-1-es csapata amiatt, hogy kihagyja a jövő héten tartandó első előszezoni tesztet – állítja az enstone-i gárda motorpartnere, a Renault.
Elkerülhetetlenül hátrányba kerül a Lotus Forma-1-es csapata amiatt, hogy kihagyja a jövő héten tartandó első előszezoni tesztet – állítja az enstone-i gárda motorpartnere, a Renault.
A Lotus néhány hete jelentette be, hogy nem készül el új autójával a jerezi gyakorlásra, és noha lehetősége lenne rá, tavalyi versenygépével sem gurul pályára a négynapos teszten.
Eric Boullier, a gárda csapatfőnöke korábban úgy nyilatkozott, nem jár különösebb hátránnyal a csúszás, és biztos benne, lesznek még csapatok rajtuk kívül, melyek nem utaznak el Jerezben.
Nos, utóbbival kapcsolatban biztosan tévedett a szakember, a többi 10 alakulat ugyanis ott lesz Dél-Spanyolországban, a brit-francia alakulat motorpartnere, a Renault pedig állítja, a Lotus elkerülhetetlenül hátrányba kerül a teszt kihagyásával.
„A motor alapvetően ugyanaz [minden partnercsapatnál], de az installáció teljesen más” – mondta Rob White, a Renault Sport F1 vezérigazgató-helyettese.
„Az első teszten a cél az, hogy teljes mértékben beillesszük az új motort környezetébe. Ez lesz az első alkalom, hogy együtt üzemel a teljes csomag – a gyárban erre nincs lehetőség.”
„Sok szimulációt végeztünk, annyit, amennyit csak tudtunk, de az első beüzemelést megelőzően nem hangoltuk össze a motort a különféle alrendszerekkel, illetve azzal a konfigurációval, amit majd az autóba installálunk.”
A Lotust tulajdonló Genii Capital ügyvezetője, Gerard Lopez korábban úgy fogalmazott, mivel a Renault többi partnercsapata, a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham ott lesz Jerezben, az információkat pedig a francia motorgyártó megosztja velük, nem kerülnek hátránya.
„Vannak dolgok, amik megoszthatók, ha úgy tetszik, és ami közvetlenül a motorra vonatkozik, azt a csapatok meg is osztják egymással, de a motor környezetére vonatkozó információkat nem” – magyarázta White.
„Egyértelmű, hogy aki nem tud pályára gurulni Jerezben, az egy kicsit lemarad, és ebbe bizony beletartoznak a motort illető dolgok is.”
A Forma-1 csapatai tizenkét napot töltenek majd el teszteléssel az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A Renault vezérigazgató-helyettese szerint az első versenyeken sokat változhatnak az erőviszonyok.
„A szezon elején gyorsan változik majd a helyzet” – magyarázta.
„Kétlem, hogy egy hét múlva, a jerezi teszt után már értékelni tudjuk a teljesítményt, a szezon során idő lesz szükség ahhoz, hogy kicsit nyugodjanak a kedélyek. Nagy a bizonytalanság a végkifejletet illetően.”