Legalább tizenöt Renault mérnök tudott a McLaren Mercedes titkos információiról, ami a Forma-1-ben kirobbant legújabb kémügy középpontjában áll, értesült a brit Autosport magazin.
Legalább tizenöt Renault mérnök tudott a McLaren Mercedes titkos információiról, ami a Forma-1-ben kirobbant legújabb kémügy középpontjában áll, értesült a brit Autosport magazin.
A Nemzetközi Automobil Szövetség beidézte a Renault képviselőit, akiknek még a Motorsport Világtanács december hatodiki ülése előtt választ kell adniuk a saját kémügyük kapcsán felmerült, eddig még tisztázatlan kérdésekre.
Az FIA ugyanis helyet adott a wokingi alakulat korábbi feljelentésének, miszerint egykori alkalmazottjuk, Phil Mackareth még 2006. szeptemberében magával vitt néhány olyan régimódi floppy lemezt a franciákhoz, amik titkos információkat tartalmaztak.
Bár Mackareth feltöltötte az adatokat renault-s számítógépére, és néhány skiccet megmutatott egyes munkatársainak, a belső vizsgálatok kimutatták, hogy ez nem volt hatással az autó tervezésére.
Eközben viszont a McLaren saját vizsgálatba kezdett a Renault enstone-i főhadiszállásán, ahol az általuk felkért külsős szakértő, a Kroll cég munkatársai próbálják kideríteni, hogy valójában mi is történt a titkos információkkal.
Az Autosport információi szerint a Renault és a McLaren vizsgálata alapján legalább 15 mérnök tudott a titkos dokumentumok létezéséről, amik rengeteg fontos adatot tartalmaztak a McLaren 2007-es versenygépéről.
A legfrissebb hírek szerint nem csak alacsonyabb beosztásban dolgozó mérnökök, hanem a francia gárda vezetősége, a kutatási és fejlesztési csoport feje, a technikai igazgató-helyettes, a főtervező-helyettes, illetve maga a főtervező, Tim Densham is tudott a titkos anyagról.