Orosz Nagydíj

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

A riválisok megcáfolták a Ferrarit, ők nem veszítettek a motorerőből

HUNGARORING, HUNGARY - JULY 19: Charles Leclerc, Ferrari SF1000, leads Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11 EQ Performance during the Hungarian GP at Hungaroring on Sunday July 19, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates / LAT Images)
Fotó: Pirelli
A Ferrari riválisa cáfolják, hogy az olasz istállóhoz hasonlóan ők is veszítettek a motorerőből a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavalyi szabálypontosításai után.

Az olasz istálló 2019-ben dominált az egyenesekben lenyűgöző motorerejének köszönhetően, a riválisok azonban már akkor azt sejtették, a Ferrari trükközik V6-os erőforrásával.

Az idény második felében aztán az FIA sorozatos technikai direktívákkal tömködte be a szabályokban rejlő kiskapukat, a Ferrari teljesítménye pedig látványosan visszaesett – igaz, az olaszok részéről akkor azt mondták, ez egy új aerodinamikai irányvonal miatt történt így.

Az FIA aztán februárban jelentette be, egy „visszatartó erejű, bizalmas” megállapodást kötöttek a Ferrarival, a szövetség pedig elismerte, bár bizonyítékokkal nem tudott előállni, azt gyanította, a Scuderia trükkökhöz folyamodott motorjával.

Hogy pontosan mi is szerepel ebben a „bizalmas megállapodásban”, azt nem tudni, Mattia Binotto viszont a Hungaroringen először ismerte el, az FIA folyamatos szigorításai visszavetették a Ferrari teljesítményét, de a többi motorgyártót is hátrányosan érintették.

„Tavaly óta rengeteg technikai direktívát adtak ki, melyek tisztázták a szabályok ezen részeit. És ezen technikai direktívákhoz nekünk alkalmazkodnunk kellett. Nem hiszem, hogy csak a Ferrariról van szó, ha megnézzük a motorerő-adatokat az idei szezonban, az alapján szerintem a legtöbb gyártónak alkalmazkodnia kellett. Nekünk, a Ferrarinak biztosan, és ennek egyszerű eredményeképp veszítettünk is a teljesítményből” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.

A Mercedest irányító Toto Wolff ezt követően újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nyilatkozva a még vasárnap azt mondta, „marhaság, amit Binotto magyaráz”.

„Újabb ostoba sztori, a technikai direktívák… Egyértelműek a szabályok az erőforrásokra vonatkozóan” – mondta a Mercedes-főnök a Hungaroringen.

„Volt egy egyértelműsítés Austinban, hogy mit lehet és mit nem, ami fontos volt, de nem volt benne semmi meglepő, hiszen, ha a szabályok szerint játszol, az eleve világos volt.”

„Szerintem a történet iróniáját az adja, hogy néhány riválisunk által teljesen új szintre voltunk kénytelenek lépni. Szinte kiégtünk, hogy fejlesszünk, és innovatívak legyünk bizonyos módon, hogy versenyképesek legyünk a pályán.”

„És itt tartunk, szerintem lényeges ugrást értünk el a teljesítményben 2019-ről 2020-ra. Mert meg kellett tennünk tavaly. És ez egy kicsit ironikus számomra.”

A Red Bull ifjú versenyzőjét, Max Verstappen is azt mondja, a Honda erőforrása egyértelműen erősebb lett.

Amikor a holland pilótát arról kérdezték, veszített-e a motorerőből a japán gyártó tavaly óta, Verstappen így felelt: „Nem, határozottan nem. Egyértelműen több motorerőnk van, mint tavaly.”

„Teljesen normálisnak tűnik a dolog, mint ahogy mindig is az volt, és szerintem rendben van a motor.”

A Renault rutinos pilótája, Daniel Ricciardo szerint, a francia gyártó sem veszített a motorteljesítményből, habár azt elismerte, a megbízhatóságon igyekeztek a télen.

„Úgy fogalmaznék, hogy nem érződik rosszabbnak. Szóval azt emelném ki, hogy a motor nem tűnik lassabbnak, vagy gyengébbnek” – mondta Ricciardo.

„Szerintem javítottunk rajta egy kicsit. De a Renault a megbízhatóságon dolgozott a télen. Ez volt a prioritás. Szóval tudtuk, hogy nem lesz 50 lóerővel több a szezon elején.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS