A riválisoktól les el megoldásokat a Ferrari - F1VILÁG.HU

A riválisoktól les el megoldásokat a Ferrari

HIRDETÉS
Minden területen javítani szeretne versenyautóján a 2020-as Forma-1-es idényre a Ferrari: a február 11-én bemutatásra kerülő új modell a tavalyi versenygép továbbfejlesztése lesz, Maranellóban pedig igyekeznek ellesni egyet s mást a riválisoktól is.
GP BRASILE  F1/2019 -  VENERDÌ  15/11/2019  
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc Ferrari

A Ferrari a 2019-es bajnokságot a Mercedes mögött a 2. helyen zárt:, habár a motorerő tekintetében sikerült felülkerekednie a nagy riválison, a leszorítóerő hiánya miatt a világbajnoki címet végül nem sikerült bezsebelni.

Sőt, az első győzelemre egészen a nyári szünet utánig várni kellett, és csak a Szingapúri Nagydíjon kezdett el hatékonyan működni a Ferrari autója aerodinamikai szempontból is. Mivel 2020-ra a Forma-1 szabályai még nem változnak, jelentős áttervezésre sincs szükség, a csapat viszont minden területen javítani akar tavalyi modelljén.

A Ferrari február 11-én mutatja be idei versenyautóját, melyen Enrico Cardile és Simone Resta felügyelete mellett jelenleg is gőzerővel dolgozik a technikai csapat. A legfőbb cél, hogy megszabaduljanak azoktól a gyengeségektől, melyek 2019-ben jellemezték a versenyautót.

Ezek miatt különösen az első abroncsok működtetése volt nehézkes: a versenyzők, Sebastian Vettel és Charles Leclerc nehezen tudták csak megfelelő működési tartományban tartani azokat, emiatt pedig a gumik túlmelegedtek, a Ferrari pedig alulteljesített azokon a pályákon, ahol nem tudta kihasználni motorerőbeli fölényét.

Bár az idei versenyautó a tavalyi modell logikus továbbfejlesztése, bőven lesznek azért újítások: amellett, hogy teljesen áttervezik a V6-os motort, természetesen nagyobb leszorítóerő elérésére törekednek a mérnökök, és a felfüggesztés kialakítása is jóval extrémebb lesz.

Sajtóhírek szerint annak érdekében, hogy növeljék a leszorítóerőt az autó elején, a Ferrari idén áttér egy jóval szofisztikáltabb első felfüggesztésre, melyet a rivális csapatok, például a Mercedes, az Alfa Romeo, a McLaren, a Racing Point és a Williams használ. Ezzel a megoldással a kanyarokban lehet aerodinamikai előnyökre szert tenni, és a gumik működtetése is hatékonyabbá válhat.

Olasz lapértesülések szerint a Ferrari az oldalszekrényeket is átalakítja az új idényre, és a Mercedeséhez, illetve a Red Bulléhoz hasonló kialakítást választ – pontosan a leszorítóerő növelése érdekében. Módosítanak továbbá a kipufogó kialakításán is: a westegate-szelepnél elhelyezett dupla kivezetéssel szélesebb terjedelemben tudnak kipufogógázokat irányítani a hátsó szárny alsó eleme felé, ahogy tette azt például a Red Bull.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!