Emilia Romagna Nagydíj

Ne maradj le! Kövesd az imolai eseményeket az F1Világ Paddockban! Kattints!

NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 10: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 10, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)
Fotó: Red Bull Racing / Getty Images

A saját motort preferálja a Red Bull, átvennék a Honda-projektet!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

A saját motort preferálja a Red Bull, átvennék a Honda-projektet!

A Red Bull Forma-1-es csapatának tanácsadója, Dr. Helmut Marko elismerte, abszolút terítéken van az, hogy átveszik a Honda létesítményeit, és 2022-től kezdve maguknak építenek motorokat.

A japán gyártó nemrég jelentette be, hogy 2021 végén kivonul a Forma-1-ből – a döntés hidegzuhanyként érte a Red Bullt, hiszen két F1-es csapata is motor nélkül maradt 2022-re.

Úgy tudni, az energiaital-gyárosok már felvették a kapcsolatot a Renault-val, és állítólag a Ferrari is nyitott lenne az együttműködésre – miközben a Mercedes kizárta, hogy 2022-től motort adna a Red Bull csapatának.

Emellett viszont a lehetőségek közt szerepel az is, hogy a Red Bull átveszi a Honda projektjét, és 2022-től saját magának épít motorokat. Ezt Helmut Marko is elismerte, hozzátéve, ehhez azonban néhány feltételnek teljesülnie kell. Például annak, hogy 2022-ben befagyasszák a motorfejlesztéseket.

„Ha feltételezzük, hogy jól alakulnak a tárgyalások, akkor azt preferálnánk, hogy átvesszük a Honda bázisát, és Milton Keynes-ben készítjük fel a motorokat” – mondta a szakember az F1-Insidernek.

„De ez csak akkor lehetséges, ha a 2022-es első versenytől kezdve befagyasztják a motorfejlesztéseket. Amint lehet, szükségünk van az FIA döntésére. Ha pozitív eredmény születik, akkor a következő lépés az lesz, hogy meg kell állapodnunk a Hondával.”

„Van néhány épületünk és csarnokunk Milton Keynes-ben, és jelenleg vizsgáljuk, hogy hol is végezhetnénk ezt a munkát.”

A Red Bullnál azért nem preferálják, hogy egy nagy autógyártó erőforrásait használják, mert úgy alkalmazkodniuk kellene. A Honda esetében más volt a helyzet, hiszen a Red Bull – illetve az AlphaTauri – exkluzív partnerei voltak a japánoknak.

„Minden gyártónak saját csapata van, egy helyen építi a kasztnit és a motort is. Szóval nekünk is lenne valamink, ami köré építhetnénk az autónkat. Ezért is favorizáljuk a Honda-féle megoldást. De néhány paraméternek azért stimmelnie kell – például a 2022-es motorszabályok befagyasztásának.”

A szakember egyébként beszélt arról is, a jelenlegi motorok közel azonos szinten vannak a Forma-1-ben – csak a Ferrari van egy kicsit jobban lemaradva.

„Jelenleg a motorgyártók közti különbség 15, maximum 20 lóerő. A Ferrari motorja egy kicsit nagyobb lemaradásban van, de arra számítok, hogy hamarosan felzárkóznak. Emellett egyeztetések folynak a motorteljesítmény módosításáról is az üzemanyag-átfolyás, illetve hasonló paraméterek által. Szóval jó úton haladunk.”

Jó hír lehet a Red Bull számára, hogy a Mercedes motorfőnöke, Andy Cowell 2022-re akár elérhetővé is válhat számukra.

„Viszont még nincs 2022! De feljegyeztük a javaslatot, köszönjük!” – mondta nevetve Marko.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!