Szűk két hét múlva tartják a 2022-es Forma-1-es idény negyedik versenyét Imolában, ahol idén először tartanak majd sprintfutamos hétvégét. Mindez azt jelenti, hogy az időmérő edzést már pénteken lebonyolítják, szombaton pedig egy félórás sprintfutamot tartanak. Mivel Imolában az idei első európai versenyt rendezik, elméletileg adná magát a lehetőség, hogy az F1 csapatai első komolyabb fejlesztési csomagjaikat is pályára vigyék, a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto ugyanakkor azt mondta, nem ez lesz a megfelelő alkalom erre.
A szakember rámutatott, mivel pénteken mindössze egyetlen 1 órás szabadedzést tartanak, nem lenne elegendő idő az új elemek kiértékelésére, illetve a hétvége érdemi részére való felkészülésre.
„Azt gondolom, nehéz hétvége lesz ez a fejlesztések bevetése és pénteki edzéseken való kiértékelése szempontjából, mivel nyilván a délutáni időmérőre kell majd fókuszálni” – mondta Binotto a Motorsport.com című lapnak. „Ami minket illet, nem sok mindent viszünk Imolába, mivel úgy véljük, nem ez lesz a megfelelő helyszín erre.”
„Viszont próbáljuk majd enyhíteni azokat a problémákat, amikkel eddig szembesültünk, gondolok itt a „delfinezésre”, illetve pattogásra, ami hatással volt a teljesítményünkre az elmúlt hétvége során. Szóval dolgozni fogunk ezen. De ami a fejlesztéseket, a jelentősebbeket illeti, a szezon későbbi szakaszában érkeznek.”
A Ferrari remek formában kezdte az idényt: Charles Leclerc révén az eddigi három futamból kettőt megnyert, és magabiztosan vezetni az összetett pontversenyt. Bár a csapatnál eleve bíztak a javulásban az idei évre, arra Binotto sem számított, hogy ennyire ütőképesek lesznek.
„Határozottan meg vagyok lepve! Azt gondolom, nagyon keményen dolgoztunk, és rengeteg energiát fektettünk a 2022-es évre. Tudtam, hogy egy nagyszerű csapatunk van, és javítani fogunk a korábbi idényekhez képest. Abban bíztam, hogy versenyképes autónk lesz a szezonkezdetre… De arra nem számítottam, hogy ennyire jól kezdjük az idényt. Szerintem nem lett volna fair ezt gondolni.”
„De továbbra is az a véleményem, hogy nagyon kicsi a különbség köztünk és a többiek között. Az elmúlt versenyek szerintem bizonyították ezt, és nagyszerű küzdelem vár ránk a következő futamokon is.”
A Ferrari dolgát ugyanakkor megkönnyítette az elmúlt időszakban a Red Bull és a Mercedes botladozása, az azonban tény, hogy a bahreini szezonnyitón a jobb gumikezelés, míg Ausztráliában a jobb egyensúly kulcsszerepet játszott a Scuderia győzelmében.
„Azt gondolom, az, hogy egy jól kiegyensúlyozott autónk van, az kulcsfontosságú a gumikezelés szempontjából, és a versenyzők is jól dolgoztak ezen a téren. Charles igazán jó munkát végzett e tekintetben. Azt nem gondolom, hogy a leszorítóerő-szint komoly tényező volt, ha ugyanis megnézzük az egyenesekben mért sebességeket, akkor láthatjuk, hogy ellenfeleink például több leszorítóerőt használtak, mint korábban, például Dzsiddában, és sokkal közelebb voltak hozzánk.”