Bahreini Nagydíj

A stewardok nem vizsgálták Raikkönen vitatott előzését

A stewardok nem vizsgálták Raikkönen vitatott előzését

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali megerősítette, a stewardok nem tértek ki arra, hogy Kimi Raikkönen miért előzte meg Lewis Hamiltont a sárga zászlós jelzés alatt, mikor beidézték őket a Belga Nagydíjat követően.

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali megerősítette, a stewardok nem tértek ki arra, hogy Kimi Raikkönen miért előzte meg Lewis Hamiltont a sárga zászlós jelzés alatt, mikor beidézték őket a Belga Nagydíjat követően.

Amint Hamilton áthaladt elsőként a célvonalon, a sportfelügyelők tájékoztattak mindenkit, hogy egy incidens kapcsán vizsgálat alá vonják az 1-es és a 22-es rajtszámú versenyautókat, azaz Raikkönent és Hamiltont.

Nem sokkal később az is kiderült, hogy Hamilton manőverét vizsgálják a stewardok, aki átvágta a célegyenesre ráfordító sikánt, mielőtt megelőzte volna Raikkönent az első kanyarban.

Ezek után azonban a figyelem a Ferrari finn pilótájára összpontosult, ugyanis kiderült, hogy Raikkönen úgy előzte meg Hamiltont még abban a körben, hogy sárga jelzés volt érvényben Nico Rosberg kicsúszása miatt – akinek kis híján neki is hajtottak, mikor éppen tért vissza a pályára.

Miközben Hamilton azonnal lelassított, Raikkönen megelőzte mclarenes riválisát, aki így a fűre kényszerült, hogy elkerülje az ütközést. Bár ez a manőver is nagyon veszélyes volt, a sportfelügyelők úgy érezték, nincs okuk arra, hogy vizsgálatot kezdeményezzenek.

Arra a kérdésre, hogy a sportfelügyelők kitértek-e erre az incidensre, Stefano Domenciali a következőket felelte az Autosportnak: “Nem, nem, és nem. Mikor beidéztek bennünket, csak arra kértek, hogy beszéljünk Kimi és Lewis csatájáról az utolsó sikánban, illetve azt követően. És csakis ez volt a téma.”

Valójában ez a bizonyos incidens a másodpercek töredéke alatt zajlott le, Raikkönen vélhetően nem szándékosan előzte meg Hamiltont, célja az volt, hogy elkerülje az ütközést. Az viszont egy más kérdés, hogy utána miért nem engedte maga elé riválisát – amit egyébként nem lett volna könnyű, mert a brit igencsak lemaradt kicsúszása miatt. A helyzet viszont megoldódott, ugyanis Kimi egy kanyarral később megpördült, és elvesztette vezető pozícióját – tehát visszaengedte ellenfelét, jóllehet azt nem önszántából tette.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!