A Red Bull döcögősen kezdte a 2022-es szezont, a legutóbbi versenyeken azonban remek formát mutatott, hiszen Max Verstappen Imolában és Miamiban is nyerni tudott.
Az osztrák csapat a hétvégi Spanyol Nagydíjra is több újítással készül, Helmut Marko tanácsadó pedig nemrég elárulta, az új elemeknek hála sikerül majd faragni egy kicsit az RB18-as kódjelű versenyautó súlyából. Ez azért különösen fontos, mert idén a mezőny legtöbb csapata küszködik autójának túlsúlyával: hivatalos adatok persze nincsenek, de a hírek szerint a 798 kg-os minimumsúlyt csak az Alfa Romeónak sikerült elérnie idén.
|
A leginkább túlsúlyos autója az Aston Martinnak van: azt suttogják, az AMR22-es kódjelű modell 815 kg-ot nyom üzemanyag nélkül, de a Red Bull sem lehet elégedett a 806 kg-os versenyautójával.
Mivel minden megspórolt kilogramm akár 4 századmásodpercnyi nyereséget is jelenthet körönként, természetesen mindenki azon fáradozik, hogy a lehető legjobban lecsökkentse idei autójának súlyát. A Red Bull pedig az idei fejlesztési programban különösen nagy hangsúlyt fektet erre.
„Imolában láthattuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok, és szerintem érdekes versenyeknek nézünk elébe” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Az autó jól működik. Lesz még néhány fejlesztésünk a nyár folyamán is, amik szintén segíthetnek. Spórolnunk kell némi súlyt.”
„Mindig lehet fejlődni minden területen. Nekünk javulnunk kell a lassú kanyarokban, és le kell faragnunk néhány kilót az autóból. A gumi degradációja a súly eredménye, szóval mindig ezeket az apró nyereségeket üldözzük.”
A nem hivatalos információk szerint ennyit nyomnak az idei F1-es versenyautók:
Csapat Versenyautó súlya Aston Martin 815 kg Williams 808 kg Red Bull 806 kg McLaren 805 kg Haas 803 kg Mercedes 802 kg AlphaTauri 800 kg Ferrari 800 kg Alpine 800 kg Alfa Romeo 798 kg
A Red Bull idén számos műszaki problémával találta szemben magát, Horner azonban nem tart attól, hogy a szezon során még több gondjuk akad majd az idei autóval.
„Nem gondolom azt, hogy törékeny az autónk, egyszerűen csak úgy vélem, azok az apró hibák, amik általában a téli teszteken bukkannak fel, most ütötték fel a fejüket. Ez frusztráló, de szorosan együttműködünk a HRC-vel [Honda Racing Corporation], akik nagyszerű támogatást nyújtanak nekünk, és meg fogjuk oldani ezeket a gondokat.”