A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden megerősítette, a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésén próbálják majd ki, miképp működik az idei évtől kezdve alkalmazható hátsó terelőszárny-állítással kapcsolatos szabálytervezet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden megerősítette, a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésén próbálják majd ki, miképp működik az idei évtől kezdve alkalmazható hátsó terelőszárny-állítással kapcsolatos szabálytervezet.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a sportot irányító testület tervei szerint a szárny az edzések során szabadon alkalmazható lesz majd, a versenyen pedig a versenyzők akkor használhatják azt egy 600 méteres előzési zónában, ha 1 másodpercen belül autóznak előttük haladó riválisukhoz képest a pálya egy előre meghatározott pontján.
Miután a csapatok eddig nemigen tesztelhették a rendszert éles körülmények között, az FIA szeretne a végére járni annak, hogy a fent említett 600 méteres zóna elegendő lesz-e egy előzés végrehajtásához, így az Ausztrál Nagydíjat megelőzően összeül a csapatok képviselőivel.
„A dolog megvitatásra került, de nem született döntés ezzel kapcsolatban. Az első szabadedzés előtti napon megbeszéljük a csapatokkal, hogy az egyik melbourne-i tréning egy részét erre használnánk fel” – nyilatkozta a szövetség állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting, majd hozzátette, meggyőződésük, hogy az eszköz használata a nézők számára is átlátható lesz majd, hiszen amellett, hogy a pályán egyértelműen jelzik a referenciapontokat, a TV-közvetítésekből is kiderül majd, mely versenyző állíta hátsó szárny meredekségén.
„Semmi ok arra, hogy azt feltételezzük, a nézők összezavarodnak majd. A szárny használatának művelete egyszerűen le van írva, lesznek jelzővonalak a pályán, melyek megmutatják, hol mérik a két autó közti távolságot, illetve hol használhatják a versenyzők a szárnyat.”
„Emellett a televízió társaságok megkapják majd a jelet minden egyes alkalommal, amikor a rendszert élesítik, és az megjelenik a nézőknek.”