A szokatlan beállítások foghattak ki Hamiltonékon Spielbergben - F1VILÁG.HU

A szokatlan beállítások foghattak ki Hamiltonékon Spielbergben

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapata megvizsgálja, hogy a múlt hétvégi Stájer Nagydíjon használt „szokatlan” beállítások közrejátszottak-e abban, hogy képtelenek voltak tartani a lépést a Red Bull-lal.
SPIELBERG,AUSTRIA,27.JUN.21 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Styria, Red Bull Ring. Image shows Lewis Hamilton (GBR/ Mercedes). Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram // SI202106270615 // Usage for editorial use only //

A német istálló győzelmi reményekkel vágott neki a szezon nyolcadik futamának, Lewis Hamiltonnak azonban végül esélye sem volt arra, hogy legyőzze a világbajnoki éllovas Max Verstappent.

A Mercedes mérnökigazgatója a spielbergi versenyt követően elárulta, egy meglehetősen radikális beállítással próbálkoztak a Red Bull Ringen, ami hozzájárulhatott ahhoz, hogy nem tudták tartani a lépést a Red Bull-lal.

„Egy elég szokatlan irányt próbáltunk ki a beállításokkal, egy radikális megközelítést, ami szerintem egy kicsit talán jobb volt egy körön” – mondta Andrew Shovlin.

„A kérdés pedig, ami megmaradt, hogy vajon ártottunk-e ezzel a gumik degradációjának – és ezt meg kell néznünk a következő egy-két napban. Részletekben nem igazán mennék bele. Lényegében a működési tartomány sokkal-sokkal szélesebb volt. Alapvetően messzebb elmentünk, mint bármikor valaha, és próbáljuk igazán megérteni ennek a hatásait.”

„Mielőtt ideutazott volna, Lewis rengeteget dolgozott a szimulátorban, és érdekes iránynak tűnt. De egy fontos része az idei évnek az, hogy jól alkalmazkodjunk minden pályához. Egy kicsit bátornak és eredetinek kell lennünk a beállításokkal ahhoz, hogy ezt megtegyük.”

Shovlin abban bízik, ha egy kicsit mélyebbre ásnak a következő napokban, a hétvégi Osztrák Nagydíj sikerül megoldást találni a tempóhiányra, illetve a gumik túlzott degradációjára is.

„Az egyik terület, amit meg kell értenünk, a beállítási irányvonallal kapcsolatban, és hogy ezzel megnehezítettük-e a hátsó gumik dolgát a hosszú etapokon. Egy részét ennek csak az adatokkal tudjuk megtenni. De meglátjuk, hogy lesz-e további tennivalónk a következő versenyhétvége pénteki napján.”

„Alapvetően az autó nagyon hasonló, de extra kihívást jelent majd kihozni a tapadást a C5-ös keverékből, a leglágyabb vegyületből egy körön. Ez nagy kihívás lehet, ha nagy lesz a forróság.”

„A másik dolog, hogy nem beszéltünk nagy lemaradásról a versenyen. Talán csak pár tizeddel voltunk lemaradva a versenyen, és volt egy kis degradáció. De lehet, hogy a megoldás ugyanaz lesz mindkét dologra. Megpróbáljuk egy kicsit jobban hűteni azokat a hátsókat, és lehet, hogy így mindkét problémánk megoldódik. Szóval ezekre a területekre fogunk fókuszálni, és meglátjuk, hogy pár nap múlva egy kicsit erősebbek tudunk-e lenni.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!