A Williams résztulajdonosa, Patrick Head arra számít, hogy a Technikai Munkacsoport tisztázni fogja az oldalszekrény elülső részére vonatkozó szabályokat, miután kis híján újabb botrány tört ki a vitatott design miatt.
A Williams résztulajdonosa, Patrick Head arra számít, hogy a Technikai Munkacsoport tisztázni fogja az oldalszekrény elülső részére vonatkozó szabályokat, miután kis híján újabb botrány tört ki a vitatott design miatt.
A grove-i bázisú alakulat szombaton, az időmérő után óvást nyújtott be a Ferrari, és a Red Bull Racing ellen Melbourne-ben, mert meg volt győződve arról, hogy a két csapat szabálytalan oldalszekrénnyel versenyez.
A Williams azonban nem sokkal később visszavonta óvását, miután kiderült, hogy a McLaren, a Scuderia Toro Rosso, és motorpartnere, a Toyota is hasonló elrendezést használ.
Head már a szezonnyitó után felszólította az FIA-t arra, hogy tisztázza a vitatott területre vonatkozó szabályokat, amire a Technikai Munkacsoport (TWG) csütörtöki ülésén sort is keríthetnek.
“Tudomásom szerint ez is napirendre kerül a Technikai Munkacsoport csütörtöki megbeszélésén” – mondta a szakember.
“Úgy hiszem, hogy tíz autó is olyan elrendezéssel állt fel a rajtrácsra, amely véleményünk szerint nem elégítette ki a szabályokat, jóllehet az komoly teljesítménybeli előnyt nem jelentett.”
“Éppen ezért azt gondolom, hogy ezt zárt ajtók mögött megoldhatjuk, és tisztázhatjuk a helyzetet csütörtökön” – folytatta.
Sokakban viszont felmerült, hogy a Williams azért csak a Ferrari és a Red Bull Racing ellen nyújtott be óvást, mert ezzel akart visszavágni azért, amiért a említett két gárda panaszt tett a diffúzor-ügyben.
Head nevetségesnek tartja ezen feltételezéseket, és a következőkkel folytatta: “Ennek a két csapatnak az autóin vettük észre, és igencsak meglepődtünk, mikor a stewardok azt mondták, tíz autóról kell beszélnünk az ügyben.”