A mezőny tagjainak idén nincs egyszerű dolga a fejlesztési versenyben a költségplafon miatt, ráadásul a bajnokság azon szakaszában járunk már, amikor bizony el kell kezdeni a 2023-as versenyautókkal is foglalkozni.
A Ferrari a padlólemez elején és közepén hajtott végre módosításokat, valamint változtatott az autó diffúzorán is.
|
„A cél az általános aerodinamikai teljesítmény javítása az autó teljeskörű működését tekintve, és nem a Paul Ricard pályához specifikus változtatásokról van szó” – magyarázta az istálló az FIA által közzétett dokumentumban.
A Red Bull ugyancsak az autó padlólemezén változtatott, az élgeometrián módosítottak az energiaital-gyárosok annak érdekében, hogy újraformálja a nyomás elosztást, megtartva a légáramlatok stabilitását.
A Mercedes autójának orrára módosított hűtőcsatornák kerültek fel, de a németek szintén változtattak a padlólemezen, valamint az első fékcsatornán is. Szintén a padlólemezt érintő változások történtek az Alpine versenygépén is. A csapatok a pénteki szabadedzésen már ki is próbálhatják az újításokat.