A Toro Rosso egyelőre nem foglalkozik a KERS-szel

A Toro Rosso megerősítette, hogy legfőbb riválisaival egyetemben, nem veti be a KERS-t a szezonnyitón Melbourne-ben, mert egyelőre inkább az új autó megbízhatóságára koncentrál, nem is beszélve arról, hogy még abban sem biztos, előnyt jelent-e az eszköz használata.

A Toro Rosso megerősítette, hogy legfőbb riválisaival egyetemben, nem veti be a KERS-t a szezonnyitón Melbourne-ben, mert egyelőre inkább az új autó megbízhatóságára koncentrál, nem is beszélve arról, hogy még abban sem biztos, előnyt jelent-e az eszköz használata.

A faenzai kiscsapat hétfőn rántotta le a leplet vadonatúj versenygépéről Barcelonában, miután azt a múlt héten már bejáratta egy privát teszten az olaszországi Adria versenypályán.

Bár a vezetőség elárulta, hogy elégedett az autó kezdeti teljesítményével, a csapatfőnök Franz Tost kijelentette, nem vetik be a hibrid rendszert a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

“Őszintén szólva, nem hiszem, hogy bevetjük a KERS-t Melbourne-ben, mert lépésről lépésre kell haladnunk” – mondta. “Az első lépés az, hogy megismerjük az autót, miként viselkedik, hogyan kell megfelelően beállítani, és elérjük a lehető legjobb megbízhatóságot. Ezt követően gondolkodhatunk csak a következő lépéseken, és vehetjük elő a KERS-t.”

A szakember legnagyobb félelme az új eszköz súlya, ami negatív irányban befolyásolhatja az autó súlyeloszlását, így elmondása szerint először meg kell győződniük arról, hogy egyáltalán előnyt jelent-e a hibrid rendszer használata.

“A KERS rendszer szerintem egy nagyon érdekes téma lesz az idei évben, mert maga az eszköz igen nehéz, és komoly kihatással van az autó súlyeloszlására” – magyarázta.

“A hosszú egyenesekben, mint amilyen Bahreinben vagy itt, Barcelonában van, nyilván előnyt jelent az eszköz használata, azonban az már egy más kérdés, hogy ez milyen hatással van a gumikra, mivel több lesz a súly az autó hátuljában, és ez pedig jelentős gumikopáshoz vezethet.”

“Ez azt is jelentheti, hogy az az előny, amit az egyenesekben, abban a hat másodpercben összeszedtél, kinullázódik, vagy akár még negatív irányba is fordulhat a túlzott gumikopás miatt. Szóval ez egy kompromisszum. Úgy gondolom, hogy csapata válogatja majd, kinek éri meg beszerelni az autóba a KERS rendszert” – tette hozzá Tost.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!