A mezőnyben utolsóként, a Scuderia Toro Rosso versenyistálló is bemutatta idei autóját az e heti tesztprogram nyitónapján Barcelonában. A faenzai gárda vezetése sokat vár az STR4-től, de tisztában van azzal, hogy nagyon nehéz lesz megismételnie tavalyi sikereit.
A mezőnyben utolsóként, a Scuderia Toro Rosso versenyistálló is bemutatta idei autóját az e heti tesztprogram nyitónapján Barcelonában. A faenzai gárda vezetése sokat vár az STR4-től, de tisztában van azzal, hogy nagyon nehéz lesz megismételnie tavalyi sikereit.
A Ferrari erőforrással szerelt új modell már a múlt héten megtette első köreit egy privát teszten az olaszországi Adria versenypályán, mielőtt még útba vette volna Barcelonát, ahol a mai nappal kezdetét veszi az utolsó kollektív tesztprogram.
Az új autót a Red Bull Technology tervezte és gyártotta, így nem meglepő, hogy szinte minden részletében hasonlít a Red Bull Racing már korábban bemutatott RB5-ös modelljére.
Bár a kiscsapat fantasztikusan teljesített az elmúlt évben, és még egy győzelmet is aratott Sebastian Vettellel az Olasz Nagydíjon, Franz Tost csapatfőnök tisztában van azzal, hogy nagyon nehéz lesz megismételniük tavalyi sikereiket.
“A 2008-as szezon kiválóan sikerült, már ami a pályán nyújtott teljesítményünket illeti. Azt hiszem, joggal jelenthetjük ki, hogy a tavalyi év felülmúlta a várakozásainkat, mert minden eddiginél több pontot szereztünk, bezsebeltük első pole pozícióinkat, illetve sikerült felállnunk a dobogó legmagasabb fokára. Nagyon nehéz lesz hasonló teljesítményt nyújtani az idei esztendőben” – mondta Tost.
“Éppen ezért célunk az, hogy minden egyes verseny vasárnap estéjén úgy hagyhassuk el a helyszínt, hogy tudjuk, a lehető legjobb munkát végeztük. Az eredmények akkor nagyban attól is függnek majd, hogy a többiek miként teljesítettek.”
A szakember mindezek ellenére optimistán várja az előttük álló szezont, különösen azok után, hogy a szinte teljesen azonos autóval futó Red Bull Racing fantasztikusan szerepelt az eddigi teszteken.
“Már a Red Bull Racing első tesztje után világossá vált, hogy az autó versenyképes, valamint az, hogy Adrian Newey és csapata egy igen ígéretes csomagot rakott össze. Az autó jónak tűnik, és eddig kiváló teljesítményt nyújtott a téli teszteken” – folytatta Tost.
“Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy már most öt versennyel előrébb járunk, mint a tavalyi évben, mikor az idény hatodik állomásának helyet adó Monte-Carlói Nagydíjon vethettük be először az új autónkat. Azonban a Red Bull folyamatos támogatásának köszönhetően, szinte minden területen sokat fejlődtünk az elmúlt 12 hónapban. A csapat nagyobb lett, bővítettük faenzai bázisunkat, és mára többen dolgoznak nálunk.”
Bár az idei évben szinte alapjaiban megváltoztak a szabályok, Tost nem aggódik amiatt, hogy ez kihatással lehet a csapat idei teljesítményére, még úgy sem, hogy csak négy napjuk lesz az STR4 tesztelésére a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
“Miközben a szabályok megváltoztak, a csapat stabil maradt, a magas beosztásban dolgozók személye nem változott, és mindenki tudja, miként lehet fejlődést elérni. Továbbra is hatalmas támogatást kapunk a Red Bull Technology-tól, ami óriási segítség” – folytatta.
“A Ferrarival tartó együttműködésünk már harmadik évébe lépett, és mind emberi, mind technikai szinten jól működik. Arról pedig talán nem is kell beszélni, hogy milyen kiváló dolog egy olyan motorral versenyezni, amely megnyerte a tavalyi bajnokságot.”
A Scuderia Toro Rosso a Sebastien Bourdias és Sebastien Buemi párossal vág neki az idei évnek, miután Sebastian Vettel a tavalyi szezon végén elhagyta a csapatot és átigazolt a Red Bull Racinghez.