A Toro Rosso kész áldozatokat hozni a Red Bullért

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya
FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA EMIRATES 2018 Max Verstappen Pierre Gasly, Red Bull, Toro Rosso, overtake
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost azt mondja, az olasz istálló 2019-ben is hajlandó lesz bevállalni néhány extra rajtbüntetést, hogy segítse a Honda motorfejlesztéseit, ezáltal pedig a Red Bull Racinget.

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost azt mondja, az olasz istálló 2019-ben is hajlandó lesz bevállalni néhány extra rajtbüntetést, hogy segítse a Honda motorfejlesztéseit, ezáltal pedig a Red Bull Racinget.

2018-ban a Toro Rosso versenyzőit, Pierre Gasly-t és Brendon Hartley-t több alkalommal hátrébb sorolták a rajtrácson motorcserék miatt, a Honda ugyanis év közben folyamatosan fejlesztette V6-os erőforrását.

Az idei szezonban már a Red Bull Racing is a japán gyártó erőforrásait használja a Forma-1-ben, és mivel a Honda továbbra is azon dolgozik, hogy a Mercedes és a Ferrari szintjére kerüljön, egy hasonló stratégia az osztrák istállónak túlságosan fájdalmas lenne.

A Toro Rosso viszont hajlandó áldozatokat hozni, ha azzal felgyorsíthatják a motorfejlesztést – ezt Franz Tost árulta el a Motorsport.com kérdésére.

„Ha ez segíti a Red Bull stratégiáját, hogy versenyeket és világbajnoki címet nyerjen, akkor természetesen” – mondta a szakember.

„De még csak meg sem kellett vitatnunk ezt, mert ez benne van a filozófiánkban. Örömmel tenném, hiszen ezzel párhuzamosan a mi teljesítményünk is javul.”

A Toro Rosso egyébként a szabályok adta kereteken belül számos alkatrészt a Red Bulltól kap 2019-ben, például az autó hátuljának teljes egészét, illetve a váltót.

A Honda számára is rendkívül hasznos lehet ez.

„Nem kétséges, hogy profitálni fogunk majd a szinergiából és a Red Bull Technologiesszel való kooperációból” – mondta Tost.

„Az autó hátuljának egésze ugyanaz. A listázott alkatrészeket magunknak kell gyártanunk, és ezt természetesen meg is tesszük, hiszen tartjuk magunkat a regulákhoz.”

„Az év ezen szakaszában minden csapat abban reménykedik, hogy új autója jobban működik, és fejlődés lesz a korábbihoz képest. Ez ugyanúgy igaz ránk is, de én mindig azt mondom, hogy a versenypályán akarom látni a teljesítményt – tehát köridőben.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS