A Toyota nem tervezi a motorgyártóként vagy gyári csapatként való visszatérést az F1-be - F1VILÁG.HU

A Toyota nem tervezi a motorgyártóként vagy gyári csapatként való visszatérést az F1-be

HIRDETÉS
Bár technikai partnerséget kötött a Haas csapatával, a Toyota részéről egyelőre nincs tervben az, hogy motorszállítóként vagy saját csapatként visszatérjenek a Forma-1-be. A japán gyártó pénteken jelentette be azt a hosszú távú megállapodást, amely magában foglalja a két szervezet közös tesztprogramját, az aerodinamikai fejlesztést és az alkatrészek gyártását.
Toyota Gazoo Racing, Haas

Ez az első hivatalos lépés a Toyota részéről a Forma-1 irányába azóta, hogy a 2009-es szezon végén a gyenge eredmények és a globális pénzügyi válság miatt kivonult a sportból. A Toyota elkötelezettsége a versenyzők és szakemberek képzésére óhatatlanul is felvetette a kérdést, hogy ez esetleg egy nagyobb léptékű visszatérés előjele lehet-e a jövőben.

Az egyik opció lehetne például, hogy a Toyota saját hibrid motort fejleszt, és 2028 vagy 2029 körül beszáll a Forma-1-be mint motorszállító. A Toyota vezetősége azonban egyértelművé tette, hogy jelenleg csak a Haasszal kötött együttműködésre koncentrálnak, és az elsődleges cél, hogy az ebből nyert tudást felhasználják a közúti autók fejlesztéséhez.

Masaya Kaji, a Toyota Gazoo Racing motorsport-mérnöki részlegének általános igazgatója elmondta, hogy a szervezetnél nem gondolkodnak a Forma-1-es szerepvállalás bővítésén. 

„Jelenleg nincs tervünk motorszállítói szerepre” – nyilatkozta a Motorsport.com című internetes portál azon kérdésére, hogy az új Forma-1-es együttműködés esetleg újra felkeltheti-e az érdeklődést az F1-es szereplésre. „Valójában nincs tervünk saját csapatot indítani a Forma-1-ben. Jelenleg a legjobb választás és lehetőség a Haasszal való együttműködés.”

Bár a Haas-zal kötött megállapodás területei mostanra rögzítésre kerültek, a jövőben még bővülhet az együttműködés. Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke elmondta, hogy a kezdeti prioritás az volt, hogy meghatározzák azokat a területeket, ahol a Toyota a legnagyobb segítséget nyújthatja. 

„Ez nem egy rövid távú projekt” – magyarázta. „Azok a projektek, amelyeket kiválasztottunk induláskor, egyértelműen olyan területek, ahol hiányosságaink vannak, és ahol a TGR már rendelkezik képességekkel.”

„Nyilvánvalóan azokat a projekteket választottuk, amelyek azonnal a legnagyobb hatást gyakorolják. De úgy gondolom, hogy a partnerség során egyre jobban megismerjük egymást, és számos területen dolgozhatunk majd együtt.”

A Toyota szempontjából a Haasszal való együttműködés célja, hogy javítsák a közúti autóik technológiáját. 

Takahashi Tomoya, a Toyota Gazoo Racing elnöke elmondta: „Mint tudjuk, a Forma-1-es autók a világ legfejlettebb technológiáit alkalmazzák. Az aerodinamika például rendkívül fontos technológia az elektromos járművek számára.”

Hirdetés

„Úgy gondolom, eljön majd az a nap, amikor vissza tudjuk juttatni a Forma-1-ben szerzett technológiát a sorozatgyártásba, és azok az emberek, akik megtapasztalták ezt a magas szintű technológiát, létrehozzák a következő generációs sorozatgyártású autókat. Teljes mértékben szeretném ezt a jövőbeni autók gyártásánál is kihasználni.”

Akio Toyoda, a Toyota elnöke — aki 2009-ben meghozta a döntést a Forma-1-ből való kivonulásról — elmondta, hogy a visszatérés oka a vállalat megváltozott helyzete. 

„Abban az időben, amikor kivonultunk a Forma-1-ből, úgy gondolom, hogy a Toyota inkább arra törekedett, hogy nagyobb vállalattá váljon, minthogy jobb autókat gyártson” – magyarázta.

„Elnökként akkor úgy döntöttem, hogy a vállalat céljai az eladások és a nyereség, és hogy ez a fajta tevékenység [Forma-1] nem igazán illeszkedik a vállalati célokhoz. Most viszont egy olyan vállalattá alakulunk át, amely jobb autókat gyárt a motorsport révén. Ehhez olyan emberekre van szükség, akik vállalják a felelősséget ezért.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Toyota nem tervezi a motorgyártóként vagy gyári csapatként való visszatérést az F1-be
McLaren: Mindig is a konstruktőri cím volt a célunk
Bearman elismerte, túl sokat hibázott a brazíliai versenyen
Leclerc elismerte, két sorsdöntő hibája is volt Brazíliában
Verstappen így lehet már Las Vegasban világbajnok

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!