A Toyota újdonsült versenyzője, Timo Glock nem tartja kizártnak, hogy csapata küszködni fog az első versenyeken, ugyanis meg kell értenie, miként is működik az eddigiektől merőben eltérő vadonatúj versenygépe.
A Toyota újdonsült versenyzője, Timo Glock nem tartja kizártnak, hogy csapata küszködni fog az első versenyeken, ugyanis meg kell értenie, miként is működik az eddigiektől merőben eltérő vadonatúj versenygépe.
A kölni bázisú alakulat az elmúlt két sikertelen idény után szakított a hagyományokkal, és egy merőben új koncepciót követett idei autója tervezésekor. Bár Glock elégedett volt a TF108 első tesztje után, tisztában van azzal, hogy még rengeteg munka vár csapatára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig.
“Annyi biztos, hogy nem tekinthetünk úgy az új autóra, mint a megváltóra, hiszen nem leszünk azonnal öt másodperccel gyorsabbak” – magyarázta a német versenyző a riportereknek ez e heti teszteknek helyet adó Jerezben.
“Ez egy teljesen más autó, csak minimálisan hasonlít elődjére, éppen ezért először meg kell értenünk, miként viselkedik, és azt, hogyan tudjuk továbbfejleszteni. Hosszabb a tengelytávja, és egy teljesen új aerodinamikai csomagot kapott. Először meg kell értenünk, miként működik, és csak azután tudjuk megkezdeni a fejlesztőmunkát a teszteken.”
“Azonban azt már most el tudom mondani, hogy jóval egyenletesebben teljesít, mint az elődje. Stabilabb a hátulja, emiatt könnyebb vezetni. Úgy gondolom, hogy sokkal könnyebb lesz megtalálni a hibáit, és orvosolni azokat, mint a tavalyi modell esetében.”
Glock abban is biztos, hogy a Toyota jól döntött, hogy szakít a hagyományokkal és egy teljesen új autót épít a 2008-as idényre, még akkor is, ha ez az első versenyeken akár hátrányba is sodorhatja őket.
“Nyilvánvalóan nagy csalódás lett volna, ha lassabb az új autó a tavalyinál, de erről szó sincsen. A kérdés már csak az, hogy a többiek mennyit javultak. Egy teljesen új autónk van, új aerodinamikai csomaggal, és a legelső dolog az, hogy megértsük a működésüket. Először talán visszalépésnek tűnhet, de aztán, mikor minden a helyére kerül, meghozza majd a gyümölcsét.”
A német versenyző teljes mértékben elégedett volt a tegnapi tesztnapon látottakkal, és úgy gondolja, a Toyotának már most tiszta elképzelése van arról, miként tudná még jobbá tenni az új autót.
“A tegnapi edzésen egy másodperccel voltunk lassabbak, mint az élen állók, de ez rendben van. A Forma-1-ben az egy másodperc nagyon sok, de az első teszten ez elfogadható. Tudjuk, mely területeken kell még fejlődnünk, és ez nagyon jó. Javítanunk kell az aerodinamikai csomagon, a végsebességen, és a hatékonyságon, ez biztos. Azonban erre képesek vagyunk” – folytatta Glock, aki szerint a Toyota sikeres lehet hosszútávon.
“Nyilvánvalóan sokkal keményebben kell dolgoznunk, mint a többi csapatnak, és a lemaradásunkat nem fogjuk tudni behozni két-három hónap alatt. Ehhez időre lesz szükségünk. Azonban boldog vagyok, mert továbbra is motiváltnak látom a csapatot. Jó móka velük dolgozni, és szerintem jó ötleteik vannak arra vonatkozóan, miként lehetne jobbá tenni az autót.”