Az Osztrák Nagydíj versenybírói mintegy 3 órán át tanácskoztak azt követően, hogy vizsgálni kezdték Max Verstappen előzését, melyet Charles Leclerckel szemben mutatott be a spielbergi verseny 69. körében.
A holland végül megúszta a büntetést, mivel a stewardok versenybalesetnek minősítették a két pilóta ütközését. Pár héttel korábban az FIA versenybírói viszont 5 másodperces időbüntetéssel sújtották Sebastian Vettelt, mivel a német „veszélyes módon” tért vissza a versenypályára. Sőt, Daniel Ricciardo is időbüntetést kapott Franciaországban, mert leszorította a pályáról riválisát.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke csalódott amiatt, hogy Verstappent végül nem büntették, mivel elmondása szerint „világosak a szabályok” ezzel kapcsolatban.
Michael Masi, az FIA Forma-1-es sportigazgatója viszont azt mondja, olyan ez, mintha „almát próbálnánk összehasonlítani naranccsal”.
A szakember azt mondja, Vettel és Ricciardo azért kapott büntetést, mert lekényszerítették versenyzőtársaikat a pályáról, miután maguktól kicsúsztak.
Vettellel ellentétben Verstappen határozott előzési manőverbe kezdett Spielbergben, Ricciardóval ellentétben pedig végig ura volt autójának, és nem hagyta el a pályát.
„Minden egyes incidenst külön kell vizsgálni, eltérőek ugyanis a kanyarok, a profilok és a körülmények” – mondta Michael Masi.
„Megpróbálni összehasonlítani ezt a három incidenst… nagyon különböznek egymástól. A versenybírók álláspontja szerint ez egy versenybaleset volt. Egyszerűen csak jó és kemény versenyzés volt az ő perspektívájukból.”
Masi azt mondja, a versenybírók szerint Verstappen „tanult abból”, hogy egy körrel korábban nem tudta megelőzni Leclercet.
„Bement a kanyarba, és később fékezett. Charles nyilván látta, hogy érkezik, és próbált szélesen fordulni. Max pedig azzal, hogy későn fékezett, eltolta a csúcspontot, és végig zárta az ívet. Az pedig, ami egy körrel korábban történt, már nem ismétlődött meg.”
A döntéshozók egyébként – köztük a Le Mans-i legendával, Tom Kristensennel – megvizsgálták a korábbi incidenseket is, köztük Lewis Hamilton és Nico Rosberg esetét három évvel ezelőttről, mely ugyanebben a kanyarban történt.
Akkor Rosberget megbüntették, ám az eset más volt, Rosberg ugyanis védekezett, nem pedig előzni próbált.
„A nagy különbség az volt, hogy Nico átnézett. Eközben Max nagyon is a kanyarra fókuszált, és próbált kijönni belőle, amilyen gyorsan csak tudott.”