Friss hírek

A versenyigazgató figyelmeztette Verstappent és Hamiltont

A pénteki versenyzői eligazításon a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi világossá tette a bajnokesélyesek számára: akár pontlevonással, vagy kizárással is büntethetik a kirívó szabálytalanságokat a mai Abu Dhabi Nagydíjon.

A szezon utolsó versenyére a két bajnokaspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton azonos pontszámmal érkezett meg, a tegnapi időmérőn azonban a holland pilóta volt a jobb, így ő rajtolhat majd a pole-ból, mellette pedig a Mercedes címvédője foglal helyet.

A két versenyző idén parázs csatát vívott a bajnoki címért, párharcuk pedig több alkalommal is balesetbe torkollott, és néhányszor bizony a versenybíróknak is közbe kellett avatkozniuk.

Hirdetés
 

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Michael Masi elárulta, teljesen természetes, ha a csapatok panaszkodnak egy-egy ítélet után.

„Az egyik oldal mindig úgy érzi, hogy nem fair módon bánnak vele. Katarban a Red Bull panaszkodott Max rajtbüntetése miatt, Brazíliában a Mercedes volt dühös, mert Lewist kizárták” – mondta Masi a Bild am Sonntag című lapnak adott interjújában.

„Egy döntésnek mindig van győztese és vesztese. Ha valakinek problémája van, nyugodtan felhívhat. Ez igaz Lewisra és Maxra is.”

Bár mindenki szeretné elkerülni ezt, sokan attól tartanak, ma délután egy ütközés dönti majd el a vb-cím sorsát. Masi elárulta, ő nem aggódik emiatt, de ha úgy alakul, természetesen ki kell vizsgálniuk majd a dolgokat.

„Nem aggódom. De megtörténhet. Ebben az esetben megvizsgáljuk a helyzetet és a tényeket, és megfelelő büntetéssel állunk elő” – mondta a szakember, majd hozzátette, nem szabad mérlegelniük azt, hogy egy esetleges büntetéssel akár a bajnoki cím sorsáról is dönthetnek.

„Egy incidens bármelyik versenyen hatással lehet a világbajnokságra. Ha ez ma történik meg, az sem számít.”

Arra a kérdésre, hogy beszélt-e Verstappennel és Hamiltonnal a szezonzáró futam előtt, Masi így felelt: „Megvolt a szokásos versenyzői értekezletünk pénteken. Világossá tettem, hogy nem csak a rajtrácson való hátrasorolás és az 5 vagy 10 másodperces büntetés közül válogathatunk, hanem a világbajnoki pontok levonásától a kizárásig bármi lehetséges.”

Ha tehát úgy alakul, nem kizárt, hogy egy bírói ítélet dönti majd az idei világbajnokságot. „De ne felejtsük el: nem mi ülünk az autóban, és nem mi toljuk ki a másikat a pályáról, vagy idézünk el egy balesetet!” – mutat rá a versenyigazgató.

„A versenybíróknak van döntéshozói hatalma, nem nekem, versenyigazgatónak. Mi megvizsgáljuk az incidenseket, jegyezzük őket, és ha szükséges, továbbítjuk. A versenybírók pedig a TV-felvételeket, a technikai adatokat és a rádióforgalmazást használva meghatározzák a büntetést. Van rá idejük bőven, nekem viszont csak néhány pillanatom, mivel figyelnem kell arra, mi történik a versenyen.”

Az F1-es versenyigazgató hozzátette, „majdnem mindig” egyezik a véleménye a stewardokéval.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!