Orosz Nagydíj

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

A versenyigazgató személyes támadásnak veszi Hamilton nyilatkozatát

2020 Tuscan Grand Prix, Sunday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Michael Masi határozottan visszautasította azokat a véleményeket, melyek szerint a száguldó cirkuszban a biztonság rovására igyekeztek látványosabbá tenni a show-t az elmúlt versenyeken.

A múlt hétvégi Toszkán Nagydíjon egy meglehetősen komolynak tűnő baleset borzolta a kedélyeket a biztonsági autós újraindítás során, több versenyző – köztük a futamot megnyerő Lewis Hamilton – pedig úgy véli, az incidensben komoly szerepet játszott az, hogy a szokásosnál később kapcsolták le a Safety Car jelzőfényeit.

„Nem Valtteri [Bottas] hibája volt. A döntéshozóké. Nem tudom, pontosan kié” – fakadt ki Hamilton.

„Nyilvánvalóan próbálják izgalmasabbá tenni a dolgokat, de ezúttal azt láthattuk, hogy embereket sodortak veszélybe. Szóval talán át kellene gondolniuk.”

A baleset miatt végül 12 versenyzőt figyelmeztettek a versenybírók, akik szerint az említett pilóták szabálytalanul jártak el akkor, amikor hol gyorsítottak, hol pedig lassítottak, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát.

Michael Masi versenyigazgató pedig leszögezte: számukra továbbra is a biztonság a legfontosabb!

„Határozottan nem!” – mondta az ausztrál szakember, amikor arról kérdezték, háttérbe szorították-e a biztonsági szempontokat az elmúlt időszakban. „Az FIA szempontjából a biztonság mindenek felett való. Ennyi!”

„Versenyigazgatóként és biztonsági delegáltként nekem egyértelműen ez a felelősségem. És ha valaki ennek ellenkezőjét állítja, azt személyes támadásnak veszem.”

Masi világossá tette azt is, nem egyfajta tendencia látszik kialakulni azzal kapcsolatban, ahogy a versenyirányítás piros zászlókkal megszakítja a versenyeket. A szakember rámutatott, Monzában Charles Leclerc, Mugellóban pedig Lance Stroll balesete után azért szakították félbe a futamot, hogy megjavítsák a sérült gumifalat.

„Ez nagyon is véletlenül alakult így. Ha logikusan nézzük a dolgokat, a monzai egész egyszerűen a sérült gumifal javítása miatt történt. És igen, meg lehet csinálni azt, hogy 20 kört megteszünk a biztonsági autó mögött, amíg a sérült gumifalat javítjuk, de nem hiszem, hogy ez bárkinek is az érdeke. Vagy pedig fel lehet függeszteni a versenyt, ha pedig meg lehet javítani a biztonsági eszközöket, akkor folytathatjuk.”

„A háromból két piros zászlós eset során ez volt a helyzet. Szóval Lance baleseténél is megsérült a gumifal. Nem fogom folytatni úgy a versenyt, hogy 30-40 méteren egy gumiszalag lóg le a gumifalról.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS