A Forma-1-es versenyzők az e heti tesztek első napján egy kis ízelítőt kaptak abból, hogy az üzemeltetők milyen módosításokat végeztek el a monzai pályán a biztonság javításának érdekében.
A Forma-1-es versenyzők az e heti tesztek első napján egy kis ízelítőt kaptak abból, hogy az üzemeltetők milyen módosításokat végeztek el a monzai pályán a biztonság javításának érdekében.
Ahogy arról kedden beszámoltunk, a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) nyomására az olasz pálya üzemeltetői aszfaltra cserélték a második sikánban lévő kavicságyat a biztonság javításának érdekében.
A versenyzők első benyomásai azonban pozitívak voltak a változtatásokkal kapcsolatban.
“Este még megnézem egyszer gyalogosan is az új bukóteret, de úgy gondolom, hogy jobb, mint a korábbi” – mondta Jarno Trulli, akinek sokat köszönhet a GPDA, hogy érvényre tudta juttatni akaratát. “Jó látni a változtatást, biztos vagyok benne, hogy ezzel sokat javult a pálya biztonsága.”
Arra a kérdésre, hogy kipróbálta-e már az autójával az új aszfaltozott bukóteret, Trulli mosolyogva a következőt mondta: “Nem, egyelőre még nem.”
Az egyetlen versenyző, aki kicsúszott a módosított kanyarban az első nap, a Williams tesztpilótája, Kazuki Nakajima volt. A japán versenyző szerint a változtatásokkal sokkal egyszerűbb a visszatérés a pályára.
“Nagyon egyszerű volt visszatérni a pályára, de nem tudom mennyivel könnyebb, mint korábban, hiszen még soha nem vezettem Monzában” – mondta.
A BMW Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld a következőkkel folytatta: “Még nem próbáltam ki az új bukóteret, de az esetek 90 százalékában ez jobbnak bizonyul. Természetesen ha fékhibád van, akkor más a helyzet, de sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy megemelkedik az autód. Sokat beszéltünk a kanyarról, és most végre jobb lett. Úgy tűnik, mintha a gumifalat is átalakították volna egy kicsit, de ezt még meg kell néznem.”